9 Οκτωβρίου, 2024

Πρόστιμο 400 ευρώ σε χιλιάδες οδηγούς: Ψάξε τώρα το ντουλαπάκι πριν να είναι αργά και το πληρώσεις

Πάνω από 2 εκατομμύρια οχήματα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να έχουν υποβληθεί σε τεχνικό έλεγχο, αντιμετωπίζοντας την πιθανότητα επιβολής παραβάσεων με πρόστιμο ύψους 400 ευρώ.

Είναι ευρέως γνωστό ότι ο ένας από τους κύριους λόγους που οι οδηγοί αποφεύγουν να επισκεφθούν τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου είναι η πιθανή εμφάνιση δαπανηρών βλαβών στα οχήματά τους, οι οποίες δεν έχουν διορθωθεί σε κάποιο εξειδικευμένο συνεργείο.

Να σημειωθεί ότι η μη έγκαιρη προσκόμιση του οχήματος για τεχνικό έλεγχο συνεπάγεται την επιβολή ειδικού τέλους το οποίο αυξάνεται ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος και τη διάρκεια της καθυστέρησης.

Αυτό για τα ΙΧ διαμορφώνεται ως εξής:

Έως 30 ημέρες: 16 ευρώ

Από 30 ημέρες έως 6 μήνες: 33 ευρώ

Άνω των 6 μηνών: 65 ευρώ

Επιπλέον, για όσους παραλείπουν να υποβάλουν το όχημά τους για έλεγχο στο ΚΤΕΟ έξι μήνες μετά την προθεσμία, εκτός από το πρόστιμο που επιβάλλεται από το ΚΤΕΟ, η νομοθεσία προβλέπει την επιβολή πρόστιμου ύψους 150 ευρώ, το οποίο επιβεβαιώνεται αυτόματα μέσω του συστήματος TAXIS, ακολούθως του ηλεκτρονικού συστήματος επικύρωσης πληροφοριών, αν και η λειτουργία αυτή δεν εφαρμόζεται.

Επιπλέον, εάν η Αστυνομία διαπιστώσει κατά τον έλεγχο ότι το όχημα δεν έχει υποβληθεί σε ΚΤΕΟ, τότε επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 400 ευρώ. Ωστόσο, εάν ο ιδιοκτήτης του οχήματος εξυπηρετήσει την υποχρέωσή του εντός δέκα ημερών, τότε η επιβολή μειώνεται στο 1/8 του αρχικού ποσού, δηλαδή 50 ευρώ.

Αδιαφορία για την Κάρτα Καυσαερίων – Έλλειψη εφαρμογής ελέγχων για DPF

Επιπλέον, ο κ. Βήκας επεσήμανε ότι μόνο το 30% των οχημάτων που υποβάλλονται σε έλεγχο στο Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου επιστρέφουν για να αποκτήσουν την προβλεπόμενη Κάρτα Καυσαερίων, που επανεκδίδεται ετησίως.

«Εδώ γίνεται αντιληπτό ότι οι περισσότεροι οδηγοί μολονότι αντιλαμβάνονται την αξία του ΚΤΕΟ, δεν αντιλαμβάνονται την αξία της Κάρτας Καυσαερίων», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Τέλος, επισήμανε το γεγονός ότι ο έλεγχος του φίλτρου DPF για την παρακράτηση σωματιδίων στα οχήματα diesel δεν έχει ακόμα εφαρμοστεί στα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου.

Πολλοί ιδιοκτήτες αφαιρούν το φίλτρο για λόγους αύξησης της απόδοσης, ενώ κάποιοι κυκλοφορούν με ελαττωμένο φίλτρο για λόγους οικονομίας, καθώς το κόστος αντικατάστασής του κυμαίνεται μεταξύ 1.000 έως 4.000 ευρώ.

Reduce bounce rates