24 Νοεμβρίου, 2024

ΜΜΜ: Χωρίς ΗΣΑΠ και Τραμ η Αθήνα την Τετάρτη λόγω στάσης εργασίας – Ποιες ώρες

ΜΜΜ: Χωρίς ΗΣΑΠ και Τραμ η Αθήνα την Τετάρτη λόγω στάσης εργασίας – Ποιες ώρες

Χωρίς ηλεκτρικό σιδηρόδρομο (ΗΣΑΠ) και τραμ (Γραμμή 1) θα μείνει αύριο 15 Φεβρουάριου η Αθήνα, καθώς οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ και το σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ έχουν κηρύξει στάσεις εργασίας.

Από τις 10 το βράδυ χωρίς ΗΣΑΠ η πρωτεύουσα

Ειδικότερα, οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ έχουν εξαγγείλει προειδοποιητική στάση εργασίας από τις 10 το βράδυ  έως τη λήξη βάρδιας με αίτημα να προωθηθούν άμεσα στη Βουλή οι συμφωνηθείσες με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών νομοθετικές ρυθμίσεις, που μεταξύ των άλλων απεμπλέκουν τους εργαζόμενους από τις προβλέψεις πορίσματος του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

Η συμφωνία με την πολιτική ηγεσία, όπως σημειώνουν, έλαβε χώρα από το καλοκαίρι και επικυρώθηκε μέσω της εγκεκριμένης από αυτή ΕΣΣΕ. Ωστόσο, αν και έχουν περάσει περισσότεροι από 6 μήνες, οι ρυθμίσεις αυτές δεν προωθήθηκαν στη Βουλή, παρότι σε αυτό το διάστημα ψηφίστηκαν νομοσχέδια του υπουργείου Μεταφορών και του Υπερταμείου, με ανάλογες διατάξεις για άλλους κλάδους, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Το σωματείο καταγγέλλει ότι «αυτή η κωλυσιεργία του Υπουργείου Μεταφορών, που διαιωνίζει μια άδικη απειλή σε βάρος των εργαζόμενων στη ΣΤΑ.ΣΥ, στοχεύει στο να κρατάει τους εργαζόμενους σε μια ιδιότυπη ομηρία, προκειμένου να διευκολυνθούν στην υλοποίηση του σχεδίου τους για απαξίωση του προσωπικού και της Εταιρείας, με τελικό στόχο την παράδοση έργου της σε ιδιώτες» επισημαίνουν οι εργαζόμενοι ζητώντας να προωθηθούν αμελλητί στη Βουλή οι συμφωνηθείσες ρυθμίσεις και να μην υπάρξει άλλη καθυστέρηση.

Από τις 10.00 το πρωί «κατεβαίνουν» τα χειρόφρενα  στο ΤΡΑΜ

Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι στο ΤΡΑΜ έχουν κηρύξει στάση εργασίας από τις 10 το πρωί έως τις 13.30 καταγγέλλοντας υπερεντατικές συνθήκες εργασίας και ζητώντας άμεσα νέες προσλήψεις.

Στην ανακοίνωσή τους επισημαίνουν ότι η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, του ΟΑΣΑ και το Υπουργείο Μεταφορών γνωρίζουν το ζήτημα, υπόσχονται προσλήψεις, όμως ως τώρα δεν έχει δοθεί καμία λύση.

«Το πρόβλημα αυτό – ειδικά τον τελευταίο 1,5 χρόνο με την νέα επέκτασή στον Πειραιά – συνεχώς διογκώνεται και έτσι δημιουργούνται σοβαρά ζητήματα στην εύρυθμη λειτουργία της γραμμής ΤΡΑΜ και στην καθημερινότητα των εργαζομένων», σημειώνουν.

Οι ηλεκτροδηγοί μάλιστα αφού επισημαίνουν ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες στον επιβάτη του ΤΡΑΜ, βρίσκονται σε οριακά χαμηλό σημείο με αρκετά δρομολόγια να χάνονται, θέτουν και ζήτημα ασφάλειας τονίζοντας ότι οι εργαζόμενοι βρίσκονται στα όρια της εξάντλησης.

«Λόγω της σοβαρής έλλειψης προσωπικού, αυτό που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι Ηλεκτροδηγοί της γραμμής ΤΡΑΜ είναι, “κομμένες κανονικές άδειες”, εντατικοποίηση της εργασίας μέσω υπερωριών και τέλος μηδενική ξεκούραση. Εκτός από τα καθημερινά προβλήματα που δημιουργούνται στον οικογενειακό προγραμματισμό των συναδέλφων, γεννιούνται και δύσκολες συνθήκες οδήγησης, με σοβαρό κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων και επιπτώσεις στο επιβατικό κοινό, τους ίδιους τους εργαζομένους και το τροχαίο υλικό», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.

Reduce bounce rates