24 Νοεμβρίου, 2024

«Καίει» το παγωτό: Είδος πολυτελείας μετά τις αυξήσεις στις τιμές

Παγωτά/ pexels

Σε τιμή… χαβιαριού θα πληρώνουν φέτος το καλοκαίρι το παγωτό οι καταναλωτές

Σε είδος πολυτελείας τείνουν να μετατραπούν τα αγαπημένα σε μικρούς και μεγάλους παγωτά, καθώς πωλούνται ακριβότερα από πέρυσι.

Οι αυξήσεις σε βασικά προϊόντα, όπως το κακάο και το βούτυρο έχουν εκτινάξει την τιμή του και οι καταναλωτές σκέφτονται πολύ σοβαρά να πάνε στο περίπτερο για να προμηθευτούν την αγαπημένη απόλαυση του καλοκαιρού.

Τα περίπτερα δεν φέρνουν παγωτά!

Εργαζόμενη σε περίπτερο στη Θεσσαλονίκη εξηγεί ότι για δεύτερη χρονιά επέλεξε να μην βάλει παγωτό στα ψυγεία αφού η αύξηση των τιμών είναι κατακόρυφη με συνέπεια ο κόσμος να μην αγοράζει. «Ο κόσμος δυσανασχετεί. Προτιμούμε να μην βάλουμε παγωτό από το να μας βρίζει κι όλας. «Ξαφνικά από τη μια χρονιά στην άλλη, η τιμή έχει πάει στα ύψη» τόνισε η υπάλληλος στο OPEN.

Παράλληλα, οι καταναλωτές είναι εξοργισμένοι καθώς πέρα από την τιμή διαπιστώνουν πως συμβαίνει το ίδιο «φαινόμενο» με τα απορρυπαντικά. Δηλαδή μείωσης της ποσότητας με την ίδια υψηλότερη τιμή.

«Προσπαθούμε να κρατήσουμε τις τιμές»

Για αύξηση των τιμών των πρώτων υλών μιλούν παράγοντες της αγοράς που έχουν εκτοξεύσει παράλληλα και την τιμή του παγωτού. Ενδεικτικά το βούτυροκακάο είχε στη χονδρική 4,20 ευρώ το κιλό και τώρα είναι στα 26 ευρώ το κιλό. Μάλιστα είχε φτάσει και 42 ευρώ το κιλό, μια αύξηση είναι της τάξης του 520%.

«Έχει αυξηθεί και μάλιστα κατά πολύ η τιμή. Κατά 30 % έχει φύγει επάνω. Αλλά εμείς προσπαθούμε να κρατήσουμε τις περσινές τιμές» ανέφερε ο ιδιοκτήτης ζαχαροπλαστείου, Χρήστος Παπασωτηρίου στο OPEN.

Έχει χτυπήσει «κόκκινο» το παγωτό

Απλησίαστες είναι οι τιμές του παγωτού για τους καταναλωτές σε οποιαδήποτε μορφή διατίθεται στην αφορά. Μια μπάλα παγωτό σε ζαχαροπλαστείο από 2,50 ευρώ το 2023 φέτος ανέβηκε ακόμα και 3,50 με 4 ευρώ.  Ένα παγωτό ξυλάκι στα περίπτερα είχε πέρυσι 2,40 ευρώ και φέτος πήγε στα 3 ευρώ.  Η τιμή στο χύμα παγωτό του ενός κιλού από 7,5 ευρώ εκτοξεύτηκε στα 10 ευρώ.

Πάντως, δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που καταγγέλλουν αισχροκέρδεια καθώς όπως αναφέρουν κάποιοι επιχειρούν να εκμεταλλευτούν και στο παγωτό, το κύμα του τουρισμού που διογκώνεται.

Reduce bounce rates