24 Νοεμβρίου, 2024

Σοβαρή καταγγελία από σταθμάρχες: Ληστεία με απαγωγή στο σταθμό του μετρό στο Μοναστηράκι – Τι συνέβη

Σοβαρή καταγγελία από σταθμάρχες: Ληστεία με απαγωγή στο σταθμό του μετρό στο Μοναστηράκι – Τι συνέβη

Πληθαίνουν μέρα με την ημέρα τα περιστατικά ανομίας και εγκληματικότητας στο κλειστό δίκτυο του μετρό αλλά και στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο της Αθήνας, την ώρα που το πρόγραμμα φύλαξης με την κωδική ονομασία «Αριάδνη» φθίνει – όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι – με τους αστυνομικούς να φυλλορροούν παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, περίπου 2.500 αστυνομικοί θα απελευθερώνονταν από τη φύλαξη δημοσίων προσώπων.

«Συμμορίες νεαρών τραμπουκίζουν επιβάτες και λεηλατούν»

Την περασμένη Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου στο σταθμό του μετρό στο Μοναστηράκι, έναν από τους πιο κεντρικούς της πρωτεύουσας, ομάδα νεαρών επιτέθηκε σε ζευγάρι και αφού έκλεψαν υπό την απειλή όπλου από τη γυναίκα τα κοσμήματα που φορούσε, απήγαγαν τον άνδρα, τον οποίο έβαλαν δια της βίας σε συρμό που εκείνη την ώρα αναχωρούσε. Οι δράστες τον άφησαν ελεύθερο στο σταθμό του Συντάγματος.

Το περιστατικό, το οποίο παρά τη σοβαρότητά του, κρατήθηκε μάλλον μυστικό, καταγγέλλει το Συνδικάτο Σταθμαρχών της ΣΤΑΣΥ «Πρώτη Γραμμή», υπογραμμίζοντας πως τον τελευταίο καιρό έχει αυξηθεί η παραβατικότητα σε διάφορα σημεία του δικτύου.

«Συμμορίες νεαρών τραμπουκίζουν επιβάτες και λεηλατούν την δημόσια περιουσία στο δίκτυο της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. (και όχι μόνο), δημιουργώντας ένα τεράστιο αίσθημα ανασφάλειας στο κοινό, που παρακολουθεί εμβρόντητο την σταδιακή απαξίωση του πιο νευραλγικού μέσου μαζικής μεταφοράς του λεκανοπεδίου», επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους.

Οπως λέει ο πρόεδρος του Σωματείου, Λεωνίδας Γεωργιόπουλος στο «Εθνος», «το τελευταίο διάστημα έχουμε πολύ συχνά περιστατικά βίας κυρίως στο τμήμα από τον Αγιο Δημήτριο μέχρι το Ελληνικό όπου συμμορίες νεαρών κινούνται ομαδικά και προκαλούν συνεχείς φθορές σε σταθμούς και συρμούς και μάλιστα χωρίς οι επιθέσεις να συνδέονται με κάποια αθλητική διοργάνωση».

Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για φοβερό αίσθημα ανασφάλειας μεταξύ εργαζομένων και επιβατών, ενώ μιλούν και για πλήρη αναποτελεσματικότητα του σχεδίου «Αριάδνη»: «Αξίζει να σημειωθεί πως για το περιστατικό στο Μοναστηράκι, η ΓΑΔΑ ζήτησε να μάθει πληροφορίες από τον αρμόδιο Αξιωματικό Υπηρεσίας, αλλά δυστυχώς ο δεύτερος δήλωσε άγνοια», σημειώνουν.

Αναφερόμενοι στο Σχέδιο ΑΡΙΑΔΝΗ που έχει εκπονηθεί από το 2020 για την αστυνόμευση του δικτύου της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε., τονίζουν ότι οι αριθμοί στελέχωσης είναι απογοητευτικοί και αμείλικτοι: «Ενώ στην αρχική πρόβλεψη προβλέπονταν 136 οργανικές θέσεις αστυνομικών, καλύφθηκαν μόνο οι 116. Από αυτούς θα πρέπει να υπολογίσει κανείς τις άδειες, τα ρεπό και τα διάφορα κολλήματα, με αποτέλεσμα το δυναμικό να πέφτει κατακόρυφα. Το δίκτυο της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ) απλώνεται σε όλο το λεκανοπέδιο και η έκτασή του επιβάλει γενναία στελέχωση, χωρίς καθυστερήσεις. Οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση εκτιμούμε πως είναι εγκληματική».

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιόπουλο καλά φυλλασσόμενοι είναι μόνο τρεις σταθμοί, το Σύνταγμα, το Μοναστηράκι και η Ομόνοια, ενώ στο υπόλοιπο δίκτυο η αστυνομική παρουσία περιορίζεται κυρίως σε περιπολίες.

Οπως επισημαίνουν οι σταθμάρχες, το ζήτημα ξεπερνάει τα όρια της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. και απαιτεί ισχυρή πολιτική βούληση, «έτσι ώστε το επιβατικό κοινό του λεκανοπεδίου και οι τουρίστες που επισκέπτονται την χώρα μας, να αισθάνονται ότι βρίσκονται σε μια ευρωπαϊκή πόλη. Τα δεδομένα και η εικόνα του μέσου αυτή τη στιγμή, μόνο απογοητευτικά μπορούν να χαρακτηριστούν».

Προσθέτουν πως έχουν ενημερώσει για την κατάσταση τόσο εγγράφως όσο και σε συναντήσεις τους αρμοδίους «και τα γεγονότα δεν αφήνουν περιθώρια να πει κανείς ότι δεν ήξερε». Αναφέρουν επίσης πως διάφορα περιστατικά πιστοποιούν καθημερινα το πρόβλημα, ενώ «η αντιμετώπιση του ζητήματος της ασφάλειας του κοινού και των εργαζομένων, χαρακτηρίζεται ως προχειρότατη».

Οσο για το προσωπικό, έμφαση δίνουν στην υποστελέχωση της ΣΤΑΣΥ, η κατάσταση της οποίας «είναι η χειρότερη από συστάσεώς της και των προγενέστερων οργανισμών που την συνέθεσαν (ΑΜΕΛ, ΗΣΑΠ)», όπως αναφέρουν.

Χαρακτηρίζουν επιτακτική την ανάγκη για προσλήψεις στην εταιρία με έκτακτες διαδικασίες καθώς και και γενναία στελέχωση του Σχεδίου ΑΡΙΑΔΝΗ, «χωρίς υπεκφυγές και ημίμετρα. Οι σπατάλες σε άλλους τομείς του κράτους δεν μπορούν να στερούν από το επιβατικό κοινό μια αξιοπρεπή μετακίνηση με ασφάλεια. Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια εξαθλίωσης», καταλήγουν.

Reduce bounce rates