Βρήκε τη λύση στην ακρίβεια ο Πορτοσάλτε: «Να αγοράζετε μια φέτα, όχι ολόκληρο το καρπούζι»

«Λέω…μήπως αντί να σπρώχνουμε καρότσι ή δυο καρότσια μαζί, γυρίζαμε στο καλαθάκι…»

Τη λύση στην ακρίβεια βρήκε ο Άρης Πορτοσάλτε και τη μοιράστηκε με τους τηλεθεατές, αναφέροντας πως καλό θα ήταν να αγοράζουμε μια φέτα και όχι ολόκληρο το καρπούζι.

Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του ΣΚΑΙ, οι πολίτες δεν πρέπει να το παίζουν «large» σπρώχνοντας καρότσι στο σούπερ μάρκετ, αλλά να κρατούν… μικρό καλαθάκι. Την ίδια στιγμή, λόγω της ακρίβειας, 1 στους 2 Έλληνες αντί για δύο τυλιχτά τρώει πλέον μόνο ένα!

«Λέω… μήπως αντί να πηγαίνουμε σουπερμάρκετ και να σπρώχνουμε καρότσι ή δυο καρότσια μαζί, γυρίζαμε στο καλαθάκι λέω, λέω, μήπως δηλαδή άλλαζε λίγο η συμπεριφορά των καταναλωτών» είπε ο Πορτοσάλτε και προέτρεψε τους τηλεθεατές να μην αγοράζουν ολόκληρο το καρπούζι, αλλά μια φέτα…

Καλπάζει η ακρίβεια (και) στα σούπερ μάρκετ: Πιο ακριβή η φέτα στην Ελλάδα απ’ότι στο Λονδίνο!

Η ακρίβεια στα βασικά προϊόντα διατροφής αυξάνει το κόστος για τους καταναλωτές, που μετρούν τα έξοδά τους και ελπίζουν σε μόνιμες μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ.

Πολλά προϊόντα έχουν αυξημένες τιμές, προκαλώντας προβλήματα στο οικογενειακό προϋπολογισμό. Εκτός από τα γνωστά προϊόντα που έχουν ακριβύνει, προστίθενται και τα μελομακάρονα. Σε ένα γνωστό ζαχαροπλαστείο της Αθήνας, κοστίζουν 29 ευρώ το κιλό!

Ο ιδιοκτήτης του αρτοποιείου – ζαχαροπλαστείου εξηγεί ότι το πρόβλημα είναι οι αυξανόμενες τιμές των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή.

Στα γνωστά ζαχαροπλαστεία της Αθήνας, τα μελομακάρονα που πέρυσι κόστιζαν 24 ευρώ το κιλό, πλέον φτάνουν τα 26 ευρώ, αυξημένα κατά 2 ευρώ σε ένα χρόνο.

Μόνιμος… πονοκέφαλος το ελαιόλαδο

Ξηρασίες, καύσωνες και πυρκαγιές σε κύριες χώρες παραγωγής έχουν μειώσει σχεδόν κατά το ήμισυ τις ελιές που συγκομίζονται παγκοσμίως για δεύτερη συνεχή χρονιά, αυξάνοντας σημαντικά τις τιμές του ελαιολάδου.
Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις του προέδρου της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου, Δημήτρη Καπούνη στο Newsbomb.gr: «Η συγκομιδή μόλις ξεκίνησε. Αν και οι τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί, αφού στο νησί μας το ελαιόλαδο πωλείται σπίτι – σπίτι από γνωστό σε γνωστό με τιμή φέτος 10 ευρώ το λίτρο. Ως εκ τούτου η τιμή πώλησής του είναι στα 180 – 200 ευρώ. Όλα αυτά συμβαίνουν, καθώς οι ποσότητες φέτος είναι πολύ μειωμένες. Αν και δεν έχουμε μετρήσεις για την παραγωγή στη Νάξο ακούω από τους παραγωγούς που λένε για μείωση 70%».

Πιο ακριβή η φέτα στην Ελλάδα απ'ότι στο Λονδίνο!

Φέτα πιο ακριβή και από το Λονδίνο

Το πρόβλημα με τις συνεχείς αυξήσεις στα τρόφιμα φαίνεται αναπίλυτο, με τους καταναλωτές να εκφράζουν απελπισία για την κατάσταση που επικρατεί.

Μάλιστα ένας καταναλωτής δηλώνει προβληματισμένος καθώς με έκπληξη διαπίστωσε ότι η φέτα είναι πιο ακριβή στο Λονδίνο από ότι στην Αθήνα(!).

«Οι τιμές εδώ είναι τουλάχιστον 20% με 30% πιο ακριβές από ότι είναι στην Αγγλία. Ένα παράδειγμα η φέτα. Σε ένα συνοικιακό μίνι μάρκετ κοστίζουν τα 200 γρ,. 2,40 λίρες, περίπου 2,75 ευρώ, εδώ την αγόρασα 3,39-3,40. Ήταν η ίδια συσκευασία. Φανταστείτε εκεί έχουν και brexit και δασμούς… Και μάλιστα σε ένα μεγάλο σούπερ μάρκετ στο Λονδίνο είναι πολύ φθηνότερη», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Το μαρούλι πωλείται φθηνότερα στη… Γερμανία

Οι τιμές στις λαϊκές αγορές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης δείχνουν σημαντικές αποκλίσεις, ειδικά όσον αφορά το μπρόκολο. Στην αγορά της πρωτεύουσας, η τιμή του κυμαίνεται από 2 έως 4,5 ευρώ το κιλό, ενώ στη Θεσσαλονίκη κυμαίνεται από 1,5 έως 2 ευρώ το κιλό, σύμφωνα με αναφορές του τηλεοπτικού σταθμού ALPHA.
Σε ένα σούπερ μάρκετ στην Αθήνα, η τιμή για ένα κιλό μπρόκολο είναι 3,15 ευρώ, ενώ σε καταστήματα στη Θεσσαλονίκη η μέση τιμή είναι 1,95 ευρώ ανά κιλό.

Με μια μέση τιμή της τάξης των 2,5 ευρώ ανά κιλό, στη Γερμανία η τιμή φθάνει τα 1,99 ευρώ ανά κιλό. Όπως είναι αναμενόμενο, κάθε μεμονωμένο “κομμάτι” είναι σαφώς ακριβότερο.

Η τιμή στο μαρούλι iceberg παρουσιάζει επίσης αποκλίσεις σε σύγκριση με τη γερμανική αγορά, καθώς στη χώρα μας πωλείται για 1,70 ευρώ το τεμάχιο, σε σύγκριση με τα 1,19 ευρ

«Φωτιά» οι τιμές σε βασικά προϊόντα στην Ελλάδα – Αποκαλυπτική σύγκριση τιμών

Είναι χαρακτηριστικό ότι στις τελευταίες δημοσκοπήσεις οι Έλληνες δηλώνουν σε συντριπτικό ποσοστό ότι η ακρίβεια είναι και το νούμερο ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.

Μάλιστα, οι πολίτες δυσκολεύονται ιδιαίτερα να προμηθευτούν τα πιο βασικά αγαθά, που δεν είναι άλλα από τα τρόφιμα.

«Δεν παίζεται η ακρίβεια, έχει φτάσει σε επίπεδα πλέον που ο καθένας σκέφτεται ακόμα και το τελευταίο ευρώ», δηλώνει καταναλωτής στην κάμερα του Alpha, με τους πολίτες να αναρωτιούνται για ποιο λόγο οι τιμές των βασικών αγαθών παραμένουν υψηλές.

«Με ένα πενηντάρικο παίρνουμε τα μισά από ό,τι παίρναμε πριν ένα μήνα», δηλώνει άλλος καταναλωτής, ενώ ο Alpha παρουσιάζει έρευνα κατά την οποία από τη σύγκριση τιμών μεταξύ της Ελλάδας και χωρών με τον ίδιο ή μικρότερο πληθυσμό, έτσι ώστε να μην εξαρτάται η τιμή από την ποσότητα των εισαγωγών, καθώς όσο μεγαλύτερη η εισαγωγή, τόσο μεγαλύτερη και η έκπτωση από την μητρική εταιρεία, προκύπτουν στοιχεία τρομακτικά για την ακρίβεια στη χώρα μας.

Ενδεικτικά σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας:

  • Στο Βέλγιο 1 λίτρο γάλα κοστίζει 0,89 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα γάλα το οποίο παράγεται στη χώρα μας κοστίζει 1,82 ευρώ.
  • Στην Πορτογαλία ένα αυγό κοστίζει 0,25 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα 0,27 ευρώ.
  • Στη Μάλτα 150 γρ. τυρί γκούντα κοστίζουν 2,53 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα τα 200 γρ. κοστίζουν 3,38 ευρώ.
  • Το ψωμί, στην Κύπρο κοστίζει 1,42 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα 2,24 ευρώ.
  • Και στο κρέας η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια στις υψηλές τιμές.
  • Στο Βέλγιο ένα κιλό χοιρινό πωλείται στα 8,44 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα στα 8,70 ευρώ.

Καταναλωτές που ταξίδεψαν πρόσφατα σε χώρες της Ευρώπης λένε στον τηλεοπτικό σταθμό πως η Ελλάδα είναι ακριβή και σε προϊόντα όπως τα αφρόλουτρα ή τα σαμπουάν και μάλιστα κατά 2 ακόμα και 3 ευρώ.

Εντυπωσιακή είναι η διαφορά στην τιμή της σκόνης πλυντηρίου με 50 μεζούρες, που στην Κύπρο κοστίζει 11,99 ευρώ, ενώ στην Ελλάδα 19,85 ευρώ.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Eurostat η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων έχει κατρακυλήσει στο 56,9% το 2022, από το 87,2% το 2006.

«Οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν λιγότερα προϊόντα και υπηρεσίες από ότι στο παρελθόν και οπωσδήποτε λιγότερα από τις περισσότερες χώρες που ανήκουν στην Ευρωζώνη και αυτό γινεται επειδή οι μισοί δεν έχουν αυξηθεί αναλογικά όσο θα έπρεπε και επειδή βέβαια υπάρχει πληθωρισμός», λέει ο καθηγητής marketing στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Πειραιά, Γ. Μπαλτάς.

 

Exit mobile version