ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ: ( EUROKINISSI / ΓΙΕΝΑΝΤΑ ΝΤΕΛΑΙ)
Επεκτείνεται η κόκκινη γραμμή
Το επόμενο κεφάλαιο του Μετρό της Αθήνας αφορά στην επέκταση της κόκκινης γραμμής προς το δυτικό τμήμα της πόλης. Με την ευκαιρία δείτε Κυριάκος Μητσοτάκης: Το μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί 30 Νοεμβρίου του 2024
Από την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό σχεδόν μονοπωλείται το ενδιαφέρον γύρω από τις συγκοινωνίες της Αθήνας, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο έργο θα προσθέσει στο δίκτυο 15 σταθμούς που θα εξυπηρετούν πλήθος πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης.
Η Γραμμή 4 του Μετρό (Α’ Τμήμα: Άλσος Βεΐκου-Γουδή), ωστόσο, δεν θα είναι το μοναδικό έργο που θα αναβαθμίσει το δίκτυο μητροπολιτικού σιδηροδρόμου του Λεκανοπεδίου, μιας και προωθείται η κατασκευή τριών ακόμα σταθμών.
Αυτοί αφορούν στην επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, που θα ενισχύσει την πρόσβαση των κατοίκων των δυτικών προαστίων στα μέσα σταθερής τροχιάς, καθιστώντας θεαματικά ευκολότερη τη μετακίνησή τους στο κέντρο της Αθήνας.
Το εν λόγω έργο βρίσκεται σε διαγωνιστική φάση και διεκδικείται από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους. Όπως έχουμε γράψει, πλέον αναμένεται η ολοκλήρωση της αξιολόγησης των φακέλων των τεσσάρων συμπράξεων που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, ώστε ο εν εξελίξει διαγωνισμός να περάσει στη δεύτερη φάση που αφορά την υποβολή προσφορών, και να υπάρξει ανάδοχος.
Όσον αφορά τη διάρκεια ολοκλήρωσης του έργου, είναι 57 μήνες, δηλαδή κάτι λιγότερο από 5 χρόνια, από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, κάτι που αναμένεται να γίνει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025.
Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη του έργου, το κόστος με το ΦΠΑ είναι 682 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 550 εκατ. ευρώ).
Οι 3 νέοι σταθμοί που θα κατασκευαστούν
Η επέκταση της «Κόκκινης Γραμμής» προς τα δυτικά προάστια περιλαμβάνει γραμμή μήκους 4 χλμ. και τους 3 νέους σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. Ο Σταθμός «Παλατιανή» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της Οδού Θηβών.
Ο Σταθμός «Ίλιον» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών και πρόβλεψη σύνδεσης/μετεπιβίβασης επιβατών με τον ομώνυμο Σταθμό της μελλοντικής επέκτασης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.
Ο Σταθμός «Άγιος Νικόλαος» χωροθετείται κάτω από το τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήμα του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγ. Νικολάου.
Eκτός από την κατασκευή της σήραγγας και των τριών νέων σταθμών, στο έργο περιλαμβάνονται και η επέκταση του Αμαξοστασίου Ελαιώνα, η αναβάθμιση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων του Μετρό της Αθήνας και ένας υπόγειος χώρος στάθμευσης, χωρητικότητας 150 ΙΧ αυτοκινήτων για άμεση διασύνδεση των επιβατών με το Μετρό.
Με την ολοκλήρωση της επέκτασης, το δρομολόγιο Ίλιον-Σύνταγμα θα εκτελείται σε 20 λεπτά, και το Ίλιον-Ομόνοια σε μόλις 15 λεπτά, ενώ έχει υπολογιστεί ότι από την επέκταση «Ανθούπολη – Ίλιον», καθημερινά θα εξυπηρετούνται 51.000 νέοι επιβάτες.