Πασχαλινή «λυπητερή»: Πρόστιμα σε 1,8 εκατ. ΙΧ – Ποιοι θα βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη

Πασχαλινή «λυπητερή»: Πρόστιμα σε 1,8 εκατ. ΙΧ – Ποιοι θα βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη

Ποιοι κινδυνεύουν να πληρώσουν πολλά χρήματα και γιατί

Πασχαλινήλυπητερή θα πληρώσουν πολλοί συμπολίτες μας λόγω των ελέγχων ΚΤΕΟ.

Συγκεκριμένα, ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας καθώς σύμφωνα με όσα επισήμανε οι απώλειες για τα κρατικά ταμεία από τη μη έλευση των οχημάτων από Τεχνικό Έλεγχο ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ ενώ παράλληλα έχει αυξηθεί η λεγόμενη ΚΤΕΟ-Αποχή και πλέον ο αριθμός των οχημάτων που δεν περνούν από ΚΤΕΟ έχει ξεπεράσει το 1,8 εκατ. οχήματα.

Τι έχει συμβεί

Όπως χαρακτηριστικά τονίζει ο κ. Βήκας: «Η διαδικασία ηλεκτρονικής διασταύρωσης των απαραίτητων στοιχείων (κυκλοφορούντων οχημάτων & διενεργούμενων ελέγχων ΚΤΕΟ) που επιτρέπει πλέον τον αυτοματοποιημένο καταλογισμό προστίμων σε όσους ιδιοκτήτες δεν έχουν περάσει το όχημά τους από ΚΤΕΟ είναι έτοιμη, ωστόσο δυστυχώς δεν εφαρμόζεται.

αυτοκινητα-προστιμα
EUROKINISSI/ ΕΦΗ ΣΚΑΖΑ

Σημειώνεται ότι η ηλεκτρονική διασύνδεση για τον εντοπισμό των ανέλεγκτων οχημάτων αναμένεται από το 2015, οπότε και είχε θεσμοθετηθεί η σχετική διαδικασία.

Ο κίνδυνος για την οδική ασφάλεια αλλά και η περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλείται από τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ είναι σημαντικός και κρίνεται επιβεβλημένη η άμεση λήψη μέτρων. Την ίδια στιγμή οι απώλειες για τα κρατικά ταμεία ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ, ενώ το κόστος σε ανθρώπινες απώλειες είναι ανυπολόγιστο.

Όσο δεν εφαρμόζεται η ηλεκτρονική διασταύρωση ΚΤΕΟ αυξάνεται το σύνολο των ανέλεγκτων οχημάτων. Το σύνολο τους υπολογίζεται πλέον σε περίπου 1,8 εκατ. οχήματα.»

Η εξέλιξη της ΚΤΕΟ

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το σύνολο των κυκλοφορούντων οχημάτων στη χώρα μας το 2021 ανέρχονταν σε 8.530.050 (ΙΧ-ΜΟΤΟ-ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ-ΒΑΡΕΑ).

Οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων 2018-21 (ΙΧ-ΜΟΤΟ-ΕΛΑΦΡΑ ΦΟΡΤΗΓΑ) που υπάγονται σε καθεστώς ελέγχου ΚΤΕΟ με την συμπλήρωση 4 ετών ανέρχονται σε 583.298 μονάδες. Τα λεωφορεία, Ταξί και Βαρέα Οχήματα ελέγχονται από το 1ο έτος κυκλοφορίας τους ως καινούργια.

Το υπόλοιπο των παραπάνω οχημάτων, υπόχρεων σε έλεγχο ΚΤΕΟ, υπολογίζεται σε 7.946.752 οχήματα.

Οι διενεργούμενοι τεχνικοί έλεγχοι ΚΤΕΟ (όλες οι κατηγορίες οχημάτων) σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν ξεπερνούν σε ετήσια βάση κατά μέσο όρο τους 2,2 εκατ. ελέγχους, όταν κανονικά και σύμφωνα με τον υπόχρεο προς έλεγχο στόλο θα έπρεπε να διενεργούνται αντίστοιχα 3.973.376 τεχνικοί έλεγχοι.

Από τα παραπάνω συνάγεται το συμπέρασμα ότι εκτός ελέγχου ΚΤΕΟ παραμένουν κάθε χρόνο 1.773.376 οχήματα, εκ των οποίων 800.000 περίπου μοτοσικλέτες. Κατά κανόνα τα επαγγελματικά οχήματα (Λεωφορεία – Ταξί -Βαρέα) ελέγχονται συστηματικά στα ΚΤΕΟ λόγω ιδιαίτερων συνθηκών κυκλοφορίας τους και ελέγχου από την Τροχαία…

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI

Exit mobile version