Μητσοτάκης στα Χανιά: Ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη ο ΒΟΑΚ

Μητσοτάκης στα Χανιά: Ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη ο ΒΟΑΚ

Αναφερόμενος σε όσα είχε πει προεκλογικά για τον ΒΟΑΚ, ο κ. Μητσοτάκης υπενθύμισε ότι δεν μπήκε τότε σε λεπτομέρειες για τον τρόπο που επρόκειτο να υλοποιηθεί

«Η δέσμευση που ανέλαβα προεκλογικά για τον ΒΟΑΚ γίνεται πράξη. Ο δρόμος θα γίνει και η Κρήτη θα αποκτήσει επιτέλους το δρόμο που της αξίζει», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην παρουσίαση που έγινε στο παλιό λιμάνι των Χανίων για το έργο του Βόρειου Οδικού Aξονα Κρήτης. Ο πρωθυπουργός τόνισε πως τώρα η κυβέρνηση είναι έτοιμη να παρουσιάσει το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του με απόλυτη βεβαιότητα. Ανέφερε πως εκείνος πήρε το δίπλωμά του το 1986 και 35 χρόνια μετά ένα μεγάλο κομμάτι του ΒΟΑΚ είναι ακριβώς ίδιο, ενώ η υπόλοιπη χώρα κατάφερε και απέκτησε ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο.

Αναφερόμενος σε όσα είχε πει προεκλογικά για τον ΒΟΑΚ υπενθύμισε ότι δεν μπήκε τότε σε λεπτομέρειες για τον τρόπο που επρόκειτο να υλοποιηθεί, ενώ είπε ότι ο δρόμος θα έχει διόδια όπως έχουν όλοι οι αντίστοιχοι αυτοκινητόδρομοι. «Γνώριζα ότι υπήρχε παντελής μελετητική μελέτη», συνέχισε και μιλώντας για τις κατά καιρούς εξαγγελίες μέχρι τότε, έκανε λόγο για λόγια του αέρα. Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι ο ίδιος προσωπικά και το υπουργείο Μεταφορών κατάβαλαν μεγάλη προσπάθεια ώστε μέρος της χρηματοδότησης να εξασφαλιστεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. «Δεν ήταν καθόλου εύκολο καθώς αυτό το Ταμείο χρηματοδοτεί υποδομές του μέλλοντος και ο ΒΟΑΚ είναι εκκρεμότητα που έρχεται από το παρελθόν. Καταφέραμε όμως και για τον βόρειο άξονα του Ε65 να εξασφαλίσουμε χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης», σημείωσε προσθέτοντας ότι θα υπάρχει πρόσθετη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και το συνολικό κόστος του έργου θα ξεπεράσει τα 2 δισ. ευρώ.

«Κανένα άλλο αντίστοιχο έργο»

«Σήμερα είναι ο μεγαλύτερος νέος αυτοκινητόδρομος που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη. Δεν υπάρχει άλλο αντίστοιχο έργο. Για τη σημασία και την ανάγκη του δεν χρειάζεται να σας πείσω. Αρκεί να πω ότι αν δεν προχωρήσουμε σε αυτό η Κρήτη θα παραμείνει αναπτυξιακά ακρωτηριασμένη. Για μένα αποτελεί αδιαπραγμάτευτη αναπτυξιακή προτεραιότητα», υπογράμμισε και συμπλήρωσε: «Τον ΒΟΑΚ τον προχωράμε και για ένα ακόμη λόγο πιο προσωπικό και ανθρώπινο κυρίως για τους συντοπίτες μας που έχουν θρηνήσει θύματα».

Ο πρωθυπουργός υπενθύμισε ότι με τον Λευτέρη Αυγενάκη είχαν ανακοινώσει προεκλογικά ένα πολύ αναλυτικό σχέδιο για τη μείωση των τροχαίων με ιδιαίτερη έμφαση στην Κρήτη. Εξήγησε ότι δεν είναι μονο θέμα οδικών υποδομών αλλά και εκπαίδευση, αντιλήψεων, νοοτροπίας για τη σχέση με το τιμόνι και το αλκοόλ, αλλά και τεχνολογίας καθώς περνάμμε στην ημιαυτόνομη και αυτόνομη οδήγηση. «Ο ΒΟΑΚ θα είναι δρόμος του μέλλοντος. Θα έτοιμες αυτές τις υποδομές και θα έχει φιλικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα», υπογράμμισε.

Είπε επίσης ότι γνωρίζει πως στην πορεία κατασκευής του θα υπάρχουν δυσκολίες και πως ένα από τους λόγους που δεν προχωρούσε ήταν και το γεγονός ότι υπήρχαν τοπικές αντιδράσεις και συμφέροντα. «Η χάραξη έχει κλείσει. Μπορεί να υπάρχουν δυνατότητες για μικρές αλλαγές. Όταν με ρώτησαν για τη χάραξη είπα ότι δεν θέλω να ξέρω, εσείς θα μου πείτε», συμπλήρωσε, τονίζοντας πως «θα δουλέψουμε όλοι μαζί ωστε το έργο να γίνει». Ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε επίσης ότι θα γίνουν επίσης το αεροδρόμιο στο Καστέλι, η αξιοποίηση του παλιού αεροδρομίου για να μην γίνει δεύτερο “Ελληνικό”, η μικρή και η μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης με ηλεκτρικά καλώδια, τα μεγάλα αντιπλημμυρικά αρδευτικά έργα. Από το νέο ΕΣΠΑ θα απορροφηθούν, είπε, 8,2 δισ. για τις περιφέρειες και ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να είμαστε από τις πρώτες χώρες που θα το ολοκληρώσει.

Ο πρωθυπουργός πρόσθεσε ότι στην Κρήτη βρίσκονται στον υπερθετικό βαθμό όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας και τώρα ανοίγονται τεράστιες ευκαιρίες. «Μας ενώνει το ίδιο κοινό όραμα για τον τόπο και το μέλλον του. Είμαι πολύ αισιόδοξος ότι καθώς τελειώνουμε με την περιπέτεια του κορονοϊού, ανοίγεται ένας νέος μεγάλος αναπτυξιακός κύκλος για όλη τη χώρα και την Κρήτη. Καθώς ξεκινάμε να υποδεχθούμε επισκέπτες για τη φετινή τουριστική περίοδο θέλω να ζητήσω να επιμείνουμε στο τρίπτυχο εμβολιαστείτε, προετοιμαστείτε, υποδεχτείτε», συνέχισε.

Τι είπε για τον κορονοϊό

Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι ακόμη δεν έχουμε τελειώσει με τον κορονοϊό και πως τα βασικά μέτρα προστασίας πρέπει να τηρούνται. «Παρακαλώ, ειδικά τους τοπικούς άρχοντες να κάνουμε αυτή την επιπρόσθετη προσπάθεια, να υποδεχτούμε τους επισκέπτες με ασφάλεια, να προστατευτούμε οι ίδιοι και να ξεπεράσουμε αυτό το τείχος του φόβου που μπορεί να υπάρχει για τους εμβολιασμούς για να φτάσουμε στο τείχος ανοσίας όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Θα τα καταφέρουμε», υπογράμμισε.

Επίσης έκανε αναφορά στις συζητήσεις που έκανε με τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη για τη μεγάλη σημασία του έργου. «Ο ίδιος έβαλε τη δική του σφραγίδα όσο του το επέτρεπαν οι συνθήκες. Ήξερε ότι χωρίς αυτόν τον δρόμο η Κρήτη δεν θα μπορέσει ποτέ να εκπληρώσει τη μεγάλη της αναπτυξιακή δυναμική. Στο πρόσωπό του τιμούμε όλους όσους οραματίστηκαν και έβαλαν ένα λιθαράκι για τη συνολική πορεία της Κρήτης ώστε να βρισκόμαστε σε αυτή τη θέση», ανέφερε.

Οι δηλώσεις Καραμανλή για τον ΒΟΑΚ

O υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, μεταξύ άλλων, σημείωσε: «Παραλάβαμε, όπως έχω πει κι άλλες φορές, μια απλή μολυβιά στο χάρτη. Ένα έργο που ήταν σχεδόν στη σφαίρα του απραγματοποίητου. Τόσα χρόνια συζητιόταν αλλά κανείς δεν πίστευε πια ότι θα πραγματοποιηθεί. Με συγκεκριμένα βήματα το κάνουμε πραγματικότητα. Κάνοντας άλματα σε όλα τα επίπεδα και εξασφαλίζοντάς του τις τρεις πιο βασικές προϋποθέσεις: χρηματοδότηση, χάραξη, χρονοδιάγραμμα. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της εργασίας που έχει γίνει, αρκεί να σας πω μόνο το εξής: Όσα κάναμε για τον ΒΟΑΚ μέσα σε λιγότερο από 22 μήνες, χρειάστηκαν για το Κόρινθος – Πάτρα έξι ολόκληρα χρόνια. Και μάλιστα για τον ΒΟΑΚ, που είναι ένα έργο και πολύ πιο σύνθετο και πιο μεγάλο. Πολλοί με ρωτάνε γιατί δεν είχε προχωρήσει το έργο μέχρι σήμερα. Η αλήθεια είναι μια: ο κυριότερος λόγος ήταν ότι δεν υπήρχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, συνολικά, για όλο το έργο. Εμείς, λοιπόν, εξετάσαμε όλα τα εναλλακτικά σενάρια και καταλήξαμε σε ένα ολοκληρωμένο και ρεαλιστικό χρηματοδοτικό εργαλείο. Με απλά λόγια: Για πρώτη φορά έχουμε εξασφαλίσει τους πόρους για το έργο αυτό. Αξιοποιούμε την ευκαιρία του Ταμείου Ανάκαμψης. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός έδωσε πολύ σημαντική μάχη για να ενταχθεί ο ΒΟΑΚ στο Ταμείο Ανάκαμψης».

Ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Γύρω από το Βόρειο Οδικό ‘Αξονα, χτυπάει δυνατά η καρδιά όλης της Κρήτης. Ένα έργο που για δεκαετίες φάνταζε αδύνατο να υλοποιηθεί, πλέον όχι μόνο ωριμάζει με ταχείς ρυθμούς, αλλά σύντομα η Κρήτη θα έχει ένα τεράστιο νέο έργο που θα δώσει ώθηση στην οικονομία και τις προοπτικές της. Πλέον ξέρουμε με σιγουριά ότι αυτή η μέρα θα έρθει. Και δεν θα αργήσει. Και θα έρθει με σκληρή δουλειά. Με τη στήριξη του ίδιου του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη».

O περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, κατά τον χαιρετισμό του, μεταξύ άλλων, σημείωσε: «Θα ήθελα να καλωσορίσω στην Κρήτη, τον κρητικό πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, μαζί με τους συνεργάτες του για μια ημέρα που πρέπει να αποτελέσει ιστορική ημέρα για το νησί μας. Μια ημέρα που πρέπει με την ολοκλήρωση όλων των μελετών -που οφείλω να τονίσω ότι η νέα χάραξη είναι μια βελτιωμένη χάραξη, αυτή που μας έδωσε το Υπουργείο, που μας έδειξε πριν από 15-20 ημέρες που ήρθαμε στο Υπουργείο. Εμείς από πλευράς δικής μας θέλουμε να συμβάλλουμε θετικά ούτως ώστε τα όποια μικρά προβλήματα ή μεγάλα προκύψουν να μπορούμε να συμβάλλουμε για να μπορεί να υλοποιηθεί αυτό το οραματικό, μεγάλο, αναπτυξιακό, εμβληματικό έργο για την Κρήτη».

Το συνολικό μήκος του Βόρειου Οδικού ‘Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) είναι 294 χλμ και διατρέχει οκτώ δήμους της περιφέρειας Κρήτης κατά μήκος της Βόρειας ανεπτυγμένης ακτής της νήσου και στους τέσσερις νομούς. Συνδέει τις κύριες πύλες εισόδου/εξόδου του νησιού ενώ συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μέρος του κυκλοφοριακού φόρτου. Αξίζει να σημειωθεί ότι γύρω από τον ΒΟΑΚ συγκεντρώνεται περίπου το 80% της τουριστικής δραστηριότητας ενώ εξυπηρετεί το μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού.

Τα δε οφέλη που απορρέουν τονίζουν τη σημασία του και λειτουργούν πολλαπλασιαστικά. Η ολοκλήρωση του έργου θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών αυξάνοντας σημαντικό το μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης οδικών ατυχημάτων σε περίπου 7% ετησίως, από περίπου 4% την τελευταία δεκαετία. Σκοπός είναι να μπει ένα τέλος στη θλιβερή πρωτιά των θανατηφόρων ατυχημάτων που σημειώνει το νησί.

Παράλληλα αναμένεται να σημειωθεί σημαντική εξοικονόμηση χρόνου του ταξιδιού και σημαντική μείωση της χρονοαπόστασης των μετακινήσεων ενώ θα συμβάλλει στη μείωση του κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και των προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης. Όσον αφορά την τουριστική ανάπτυξη, ο ΒΟΑΚ θα συμβάλλει στην ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και οικονομικών πόλεων.

Επιπλέον, θα ενισχύσει σημαντικά την απασχόληση με τη δημιουργία 90.000 έως 130.000 νέων θέσεων εργασίας σε όλο το φάσμα της οικονομίας κατά τη φάση της κατασκευής και μετά από την ολοκλήρωση του έργου και για χρονικό ορίζοντα έως 30 έτη. Ταυτόχρονα θα εξασφαλίσει μείωση ατμοσφαιρικής ρύπανσης, κυρίως, των εκπεμπόμενων αερίων ρύπων ανά όχημα λόγω καλύτερων συνθηκών κυκλοφορίας και σταθερότερων μέσων ταχυτήτων εξασφαλίζοντας παράλληλα ικανοποιητικά εκτιμώμενα επίπεδα θορύβου εκτός κατοικημένων περιοχών με παράλληλη ελάφρυνση και μείωση θορύβου στα αστικά κέντρα.

Παππάς: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη πρόσθεσε στον ΒΟΑΚ μόνο διόδια και καθυστέρηση

«Προσβολή στη νοημοσύνη του κρητικού λαού» χαρακτηρίζει ο Νίκος Παππάς τις σημερινές εξαγγελίες του πρωθυπουργού για τον ΒΟΑΚ. Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία αναφέρει ότι «η Κρήτη βίωσε δύο χρόνια απραξίας, δύο χρόνια παλινωδιών. Επί δύο χρόνια δεν έχει πέσει ούτε χαλίκι. Και τώρα η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιστρέφει στη χάραξη και τις διαδικασίες που είχε δρομολογήσει ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία». «Το μόνο νέο που εισέφερε ήταν καθυστέρηση και διόδια», τονίζει και προσθέτει καταληκτικά: «Ντροπή και μόνο ντροπή».

Exit mobile version