Τι θα ισχύει για ραντεβού, μάσκες και σεσουάρ στα κομμωτήρια;
Ανακοινώθηκαν την Τρίτη τα επτά στάδια άρσης του lockdown στη χώρα στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής για την επανεκκίνηση της οικονομίας.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, στο πρώτο στάδιο- στις 4 Μαΐου δηλαδή- μεταξύ άλλων ανοίγουν και πάλι τα κομμωτήρια, τα κουρεία και τα κέντρα αισθητικής.
Οι πελάτες θα προσέρχονται στα κομμωτήρια και τα κουρεία μόνο με ραντεβού, ενώ και το ωράριο λειτουργίας τους θα είναι διευρυμένο, έτσι ώστε να εξυπηρετηθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι πολίτες, τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής. Μάλιστα, κατά την ημερήσια έναρξη οφείλουν να κάνουν καταγραφή των ραντεβού την οποία και θα δείχνουν σε περίπτωση που γίνει έλεγχος.
Το νέο ωράριο λειτουργίας των κομμωτηρίων «απελευθερώνεται» και θα είναι από τις 7 το πρωί έως τις 10 το βράδυ για τις καθημερινές, ενώ από τις 7 το πρωί ως τις 9 το βράδυ για τα Σάββατα.
Παράλληλα, η μάσκα είναι υποχρεωτική για όλους (για προσωπικό και πελάτες) και τα γάντια μιας χρήσης για τους εργαζόμενους στα κέντρα αισθητικής εντός καταστημάτων, ενώ θα εφαρμόζεται απόσταση 2 μέτρων μεταξύ των θέσεων εργασίας.
Μάλιστα, και στα κομμωτήρια– κουρεία, θα ισχύουν οι περιορισμοί συγκέντρωσης προσώπων των λιανεμπορίου. Στις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου έως 20 τ.μ. 4 άτομα, από 20 τ.μ. – 100 τ.μ. 4 άτομα + 1 άτομο / 10 τ.μ. και άνω των 100 τ.μ. 12 άτομα + 1/ 15 τ.μ. Σε περίπτωση περισσοτέρων τους ενός επιπέδων, δεν επιτρέπεται παρουσία άνω του ενός ατόμου 1 / 10 τ.μ..
Πελάτες και εργαζόμενοι στα κομμωτήρια θα φοράνε υποχρεωτικά μάσκα. Επιπλέον, απαραίτητο μέτρο είναι η τήρηση των αποστάσεων μέσα στο κομμωτήριο, δηλαδή οι καρέκλες δεν θα είναι όπως ήταν παλιά, δίπλα-δίπλα. Θα πρέπει να απέχουν μεταξύ τους τουλάχιστον ένα μέτρο. Αν το κομμωτήριο είναι μεγάλο, θα μπαίνουν μέσα τρία με τέσσερα άτομα και μαζί με τους εργαζόμενους δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν τα έξι με επτά άτομα. Στα μικρά κομμωτήρια θα μπαίνουν μέχρι δύο πελάτες.
Παράθυρα και πόρτες θα πρέπει να παραμένουν ανοιχτά για να δημιουργείται ρεύμα και το κλιματιστικά θα πρέπει να είναι κλειστό. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στο στέγνωμα με το πιστολάκι, διότι γίνεται περιστροφή αέρα, γι’ αυτό είναι απαραίτητο οι πόρτες και τα παράθυρα να είναι ανοιχτά ώστε να υπάρχει αλλαγή αέρα. Δεν χρησιμοποιούμε σεσουάρ, διότι είναι κλειστά και μέσα γίνεται περιστροφή αέρα.
Οπωσδήποτε οι εργαζόμενοι στο κομμωτήριο θα πρέπει να φοράνε γάντια που θα αλλάζουν ανά πελάτη. Δεδομένη είναι η αλλαγή ρόμπας και πετσέτας. Η κ. Παγώνη μάλιστα προτείνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ να αφήσουμε να περάσει λίγο διάστημα ώστε να μην υπάρχει συνωστισμός και μετά να κλείσουμε το ραντεβού μας.
Πώς βλέπουν την επόμενη μέρα και τα νέα μέτρα οι ιδιοκτήτες κομμωτηρίων; Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν και πώς θα ανταπεξέλθουν στη νέα κατάσταση; Πώς κλείνουν τα ραντεβού τους; Εμείς επικοινωνήσαμε με ιδιοκτήτες κομμωτηρίων προκειμένου να μας πουν τη γνώμη τους σχετικά με τη νέα κατάσταση.
«Πριν ακόμα από την ανακοίνωση είχαμε φροντίσει να κάνουμε κάποιες αλλαγές στον χώρο μας. Για να μπορέσει να τηρηθεί η απόσταση των 2 μέτρων ανά καρέκλα αναγκαστικά θα πρέπει να αφαιρέσω τις δύο από τις τέσσερις γιατί ο χώρος είναι περιορισμένος. Αυτό εκ πρώτης όψεως σημαίνει λιγότερη δουλειά αλλά θεωρώ πως με την απελευθέρωση του ωραρίου θα το ισορροπήσουμε. Όσο για τα ραντεβού έχω ήδη πάρα πολλά. Τα τηλέφωνα ξεκίνησαν εδώ και μία εβδομάδα που άκουσαν ότι θα ανοίξουν τα κομμωτήρια αρχές Μαΐου». Λ. Κ.
«Το δικό μου κομμωτήριο διαθέτει τρεις καρέκλες και μία θέση για μανικιούρ. Ήδη έχω επικοινωνήσει ώστε να μπει προστατευτικό πλέξι γκλας στη θέση για το μανικιούρ ώστε να προστατευτούμε κι εμείς να προστατεύσουμε και τους πελάτες. Τα τετραγωνικά του καταστήματος το επιτρέπουν και θα απομακρύνουμε την μία καρέκλα από την άλλη για να τηρείται η απόσταση των 2 μέτρων. Τα ραντεβού μπορώ να πω ότι φτάνουν μέχρι Ιούνιο. Εννοείται με χρήση μάσκας». Α. Λ.
«Δυστυχώς, για τα πολύ μικρά συνοικιακά κομμωτήρια, όπως το δικό μου, η απόσταση των 2 μέτρων είναι απαγορευτική. Ναι, το καταλαβαίνω πως είναι θέμα υγείας και προστασίας αλλά για εμένα σημαίνει περιορισμό της δουλειάς. Είναι πολύ μικρό το μαγαζί άρα θα πρέπει να έχω ένα ραντεβού τη φορά. Προσαρμοζόμαστε, δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά. Ραντεβού υπάρχουν αλλά με τα νέα δεδομένα θα πρέπει να τα “ανοίξω” αρκετά». Ρ. Δ.
«Από την πρώτη στιγμή που μας έκλεισαν, ήξερα πως η επιστροφή δεν θα είναι η ίδια. Η αλήθεια είναι πως περίμενα να γίνουν αλλαγές και σε εμάς. Και είναι λογικό γιατί έχει να κάνει με την υγεία μας. Επίσης, βρίσκω λογικό να ανοίξουν εμάς από τους πρώτους, γιατί τα μαλλιά και γενικά η εικόνα μας συνδέεται άμεσα με την ψυχολογία μας.
Στη δική μου περίπτωση, έχω μικρές απώλειες σε καρέκλες λόγω τετραγωνικών- έχω σχετικά μεγάλο κομμωτήριο και είμαι τυχερή γιατί έχω μια αυλή που μπορούν να περιμένουν οι πελάτισσες- ιδιαίτερα αυτές με τη βαφή. Προφανώς και θα πρέπει να είμαι στο κομμωτήριο και να δουλεύω 14 ώρες την ημέρα και με μάσκα– όχι ό,τι καλύτερο για έναν κομμωτή- αλλά δεν μπορείς να το αποφύγεις. Στην ουσία ο χρόνος δουλειάς διπλασιάζεται αλλά ο τζίρος μένει ο ίδιος. Εμείς, κλείνουμε μόνο ραντεβού και δίνουμε προτεραιότητα στους παλιούς πελάτες- που έρχονται χρόνια. Γενικά, δεν φοβάμαι, αν προσέχουμε όλοι (εννοώ και εμάς αλλά και τις πελάτισσες) όλα θα πάνε καλά». Σ.Σ
«Θεωρώ πως είναι πολύ βιαστικό άνοιγμα. Οι κομμωτές γινόμαστε κατά κάποιο τρόπο «πείραμα» για να δούμε πώς θα πάει η κατάσταση στα κομμωτήρια– και πώς θα εξελιχθεί η πορεία του ιού. Από την άλλη, με τη μείωση τζίρου από τον τρόπο λειτουργίας που θα έχουμε σε καθημερινή βάση, πιστεύω πως όχι μόνο εμείς, αλλά αρκετές επιχειρήσεις θα χρειαστεί να κλείσουν ή να απολύσουν προσωπικό. Το θετικό είναι ότι ξεκινάμε να δουλεύουμε. Ας ελπίσουμε πώς θα είμαστε υγιείς και θα έχουμε όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες σε κάθε επίπεδο». Γ.Ι
«Δεν έχω μεγάλο κομμωτήριο, απλά από τις αρχές του χρόνου είχα φροντίσει να κάνει μία διαφορετική διαρρύθμιση και λόγω αυξημένης πελατίας να προσλάβω μία ακόμη κοπέλα. Αυτή τη στιγμή πρέπει να αλλάξω και το χώρο και να δω τι θα κάνω με το προσωπικό γιατί δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να δουλεύουμε όπως πριν. Τα μέτρα είναι αυτά και πρέπει να προσαρμοστούμε. Δεν μπορούμε να κάνουμε και αλλιώς. Θα ξεκινήσουμε με βάρδιες- για να δουλεύουν όλοι, προκειμένου να εξυπηρετήσουμε τα ραντεβού μας. Σίγουρα το μέλλον σε πολλά επαγγέλματα όπως και στο δικό μας δεν θα είναι το ίδιο, αλλά δεν μπορούμε να εστιάζουμε μόνο σε κακές καταστάσεις. Κοιτάμε το παρόν και τώρα, έχουμε δουλειά.» Γ.Α
«Ξέραμε οτι θα ανοίξουμε κάποια στιγμή αλλά δεν ξέραμε το πώς. Αυτή τη στιγμή, αλλάζουμε τη διαρρύθμιση του μαγαζιού και έχω μιλήσει με τα παιδιά στο μαγαζί για να βγάλω τις βάρδιες. Όσο αφορά τα ραντεβού, από την προηγούμενη Τρίτη, δεχόμαστε τηλέφωνα. Σε κάθε πελάτισσα δίνουμε τηλεφωνικά έναν αριθμό και ανάλογα με τις ανάγκες (τι θέλει, δηλαδή πχ κούρεμα, βαφή, ανταύγειες) θα υπολογίσουμε το χρόνο και θα την ενημερώσουμε τις επόμενες μέρες για το πότε είναι το ραντεβού της». Ι.Μ