Facebook, βόμβα: Γιατί αλλάζει ξαφνικά όνομα. Τι είναι το Metaverse που ετοιμάζει ο Ζούκερμπεργκ

Facebook, βόμβα: Γιατί αλλάζει ξαφνικά όνομα. Τι είναι το Metaverse που ετοιμάζει ο Ζούκερμπεργκ

Τι πραγματικά συμβαίνει πίσω από την αλλαγή ονόματος του Facebook; Τι ετοιμάζει ο Ζούκερμπεργκ με το metaverse;

Το Facebook σχεδιάζει να αλλάξει όνομα πιθανότατα και την επόμενη εβδομάδα για να αντικατοπτρίσει την προσήλωσή του στην κατασκευή του metaverse, γράφει το αμερικανικό ηλεκτρονικό περιοδικό τεχνολογίας The Verge.

Η επερχόμενη αλλαγή ονόματος -για την οποία ο διευθύνων σύμβουλος Mαρκ Ζούκερμπεργκ σχεδιάζει να μιλήσει στο ετήσιο συνέδριο της εταιρείας Connect στις 28 Οκτωβρίου- θα μπορούσε να αποκαλυφθεί νωρίτερα. Στόχος της μετονομασίας είναι η φιλοδοξία του τεχνολογικού γίγαντα να είναι πλέον κάτι περισσότερο από μέσο κοινωνικής δικτύωσης και όλα τα δεινά που συνεπάγεται κάτι τέτοιο.

Το «rebrand» πιθανότατα θα τοποθετήσει τη γνωστή μπλε εφαρμογή του Facebook ως ένα από τα πολλά προϊόντα μιας μητρικής εταιρείας που εποπτεύει ομάδες όπως το Instagram, το WhatsApp, το Oculus και άλλα. Εκπρόσωπος του Facebook αρνήθηκε να σχολιάσει αυτήν την ιστορία,γράφει το περιοδικό.

Η μετάβαση στο metaverse

Ο κολοσσός έχει ήδη περισσότερους από 10.000 υπαλλήλους που κατασκευάζουν υλικά, όπως γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας (AR) που σύμφωνα με τον Zάκερμπεργκ θα γίνουν το ίδιο κοινά και πανταχού παρόντα με τα smartphone.

 

Τον Ιούλιο, είχε δηλώσει στο The Verge ότι, τα επόμενα αρκετά χρόνια, «θα μετατραπούμε ουσιαστικά από μία εταιρεία μέσω κοινωνικής δικτύωσης, όπως μας γνωρίζουν οι άνθρωποι σε μία εταιρεία metaverse».

Μια μετονομασία θα μπορούσε επίσης να χρησιμεύσει για να διαχωριστεί περαιτέρω το φουτουριστικό έργο στο οποίο επικεντρώνεται ο Ζάκερμπεργκ από τον έντονο έλεγχο και τις επικρίσεις που δέχεται επί του παρόντος για τον τρόπο λειτουργίας τoυ σήμερα.

Οι καταγγελίες για τις σκοτεινές πρακτικές

Μία πρώην υπάλληλος που έγινε πληροφοριοδότης, η Φράνσις Χόγκεν, διέρρευσε πρόσφατα στη Wall Street Journal μια σειρά από εσωτερικά έγγραφα και κατέθεσε για αυτά ενώπιον του Κογκρέσου. Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές στις ΗΠΑ και αλλού προσπαθούν να διαλύσουν την εταιρεία και η αξιοπιστία του Facebook μειώνεται διαρκως.

Το Facebook δεν είναι η πρώτη γνωστή εταιρεία τεχνολογίας που αλλάζει το όνομα της, καθώς οι φιλοδοξίες της επεκτείνονται. Το 2015, η Google αναδιοργανώθηκε εξ ολοκλήρου κάτω από μια εταιρεία χαρτοφυλακίου που ονομάζεται Alphabet, εν μέρει για να δείξει ότι δεν ήταν πλέον μόνο μια μηχανή αναζήτησης, αλλά ένας τεράστιος όμιλος που περιλαμβάνει εταιρείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα χωρίς οδηγό και ασχολούνται με την τεχνολογία υγείας.

Και το Snapchat μετονομάστηκε σε Snap Inc. το 2016, την ίδια χρονιά που άρχισε να αυτοαποκαλείται «εταιρεία φωτογραφικών μηχανών» και έκανε το πρώτο του ζευγάρι γυαλιά Spectacles.

Πώς θα μετονομαστεί ο κολοσσός

Το νέο όνομα του Facebook είναι ένα μυστικό καλά φυλαγμένο στους τοίχους του κολοσσού και δεν είναι γνωστό ευρέως, ακόμη και μεταξύ των ανώτατων στελεχών του. Ένα πιθανό όνομα γράφει το Verge θα μπορούσε να έχει σχέση με το Horizon, το όνομα της ακόμα ακυκλοφόρητης VR εκδοχής του διαδικτυακού κόσμου που η εταιρεία αναπτύσσει τα τελευταία χρόνια.

Το όνομα αυτής της εφαρμογής τροποποιήθηκε πρόσφατα σε Horizon Worlds λίγο μετά την επίδειξη του Facebook σε μια έκδοση συνεργασίας στο χώρο εργασίας που ονομάζεται Horizon Workrooms.

 

Το Facebook θέτει σταθερές βάσεις για την επόμενη γενιά τεχνολογίας. Το περασμένο καλοκαίρι δημιούργησε ειδική ομάδα metaverse. Πιο πρόσφατα, ανακοίνωσε ότι ο επικεφαλής της επαυξημένης πραγματικότητας (AR) και της εικονικής πραγματικότητας (VR) στον κυβερνοχώρο, Andrew Bosworth, θα προαχθεί σε επικεφαλής τεχνολογίας. Και μόλις πριν από μερικές ημέρες ανακοίνωσε σχέδια για την πρόσληψη 10.000 περισσότερων υπαλλήλων για να εργαστούν στον κλάδο του metaverse στην Ευρώπη.

Τι είναι το metaverse

Ο όρος επινοήθηκε αρχικά από τον συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας Νιλ Στίβενσον για να περιγράψει έναν εικονικό κόσμο στον οποίο οι άνθρωποι διαφεύγουν από έναν δυστοπικό, πραγματικό κόσμο. Τον χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το 1992 στο μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας του «Snow Crash».

Πλέον υιοθετείται από μία από τις μεγαλύτερες και πιο αμφιλεγόμενες εταιρείες στον κόσμο – η οποία θα πρέπει να εξηγήσει γιατί αξίζει να «βουτήξουμε» στον εικονικό του κόσμο.

 

Μέσα από το νέο του όραμά για τo Facebook, ο Ζούκερμπεργκ θέλει να φέρει στη Γη μία νέα διάσταση, να κάνει την επιστημονική φαντασία πραγματικότητα. Φανταστείτε λοιπόν ότι βρίσκεστε ξαφνικά από τον καναπέ του σπιτιού σας στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Νέας Υόρκης ή από το νησί που κάνετε διακοπές σε ένα επαγγελματικό meeting.

Κάπως έτσι θα είναι το νέο σύμπαν του Facebook όταν ολοκληρωθεί η μετάβαση της πλατφόρμας σε metaverse. Ένας εικονικός κόσμος δηλαδή όπου ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων θα μπορεί να συμμετέχει σε βίντεο γκέιμ, να εργάζεται, να ταξιδεύει ή απλά να έχει κοινωνικές επαφές.

Σε αντίθεση με το σύγχρονο VR, το οποίο χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο από τους Gamers, ο νέος ψηφιακός κόσμος του Facebook, θα χρησιμοποιείται πρακτικά σχεδόν στα πάντα. Από την εργασία, τις συναυλίες, το σινεμά, ακόμα και τις κοινωνικές συναναστροφές.

Ο όρος metaverse προέρχεται από το πρόθεμα meta (πέρα) και universe (σύμπαν). Θα μπορούσαμε έτσι πολύ ελεύθερα να το μεταφράσουμε ως πέρα από το σύμπαν (μετά-σύμπαν) ή πέρα από το ίντερνετ όπως το ξέραμε τουλάχιστον μέχρι σήμερα.

Το metaverse της εταιρείας θα είναι πιθανότατα συμβατό με τις μάσκες εικονικής πραγματικότητας, τα γυαλιά AR καθώς και με τις φορητές συσκευές -τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα, τα τάμπλετ και τις κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών.

Σύμφωνα με το BBC, το σύστημα θα διαθέτει ένα τρισδιάστατο Avatar, μια πιστή απεικόνιση του εκάστοτε χρήστη. Καθώς βέβαια η ανάπτυξη του βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη πολλές από τις δυνατότητες παραμένουν άγνωστες.

«Μπορείτε να σκεφτείτε το metaverse ως ένα διαδίκτυο, όπου αντί να βλέπετε περιεχόμενο, θα μπορείτε να βρίσκεστε μέσα σε αυτό. Ένας κοινόχρηστος ψηφιακός κόσμος, ένα virtual σκηνικό, μέσα στο οποίο θα μπορείτε να ζήσετε εμπειρίες που δεν είναι αληθινές, αλλά μοιάζουν πάρα πολύ σαν να είναι», εξηγούσε ο Ζούκερμπεργκ αποκαλύπτοντας το πιο τρελό του όνειρο, κάτι που ονειρευόταν από όταν ήταν μαθητής Γυμνασίου.

10.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη

 

Το Facebook θέλει να δημιουργήσει 10.000 νέες θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης στην ΕΕ τα επόμενα πέντε χρόνια προκειμένου να οικοδομήσει τον εικονικό κόσμο «Metaverse», ανακοίνωσε στις αρχές της εβδομάδας ο επικεφαλής Παγκόσμιων Υποθέσεων και Επικοινωνίας του ψηφιακού κολοσσού, Νικ Κλεγκ.

«Αυτή η επένδυση είναι μια ψήφος εμπιστοσύνης στη δύναμη της ευρωπαϊκής βιομηχανίας τεχνολογίας και τις δυνατότητες της ευρωπαϊκής τεχνολογίας», έγραψε σε ανάρτησή του. Το «Metaverse» έχει τη δυνατότητα να ανοίξει την πρόσβαση σε εντελώς νέες δημιουργικές, κοινωνικές και οικονομικές ευκαιρίες. «Και η Ευρώπη θα βοηθήσει να διαμορφωθεί από την αρχή».

Exit mobile version