27 Μαΐου, 2024

Απεργία 17 Απριλίου: Ποιοι συμμετέχουν και πώς θα κινηθούν τα ΜΜΜ

Να παραλύσει αναμένεται η χώρα την Τετάρτη (17/04), λόγω της εικοσιτετράωρης πανελλαδικής απεργίας που κήρυξε η ΓΣΕΕ, διεκδικώντας αυξήσεις μισθών, λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, την πάταξη της αισχροκέρδειας, καθώς και την επαναφορά των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ, Γιάννης Παναγόπουλος, σε συνέντευξη Τύπου, ενόψει της απεργίας, όλο το προηγούμενο διάστημα, κλιμάκια των συνδικάτων, με επικεφαλής στελέχη της Συνομοσπονδίας, υλοποίησαν στοχευμένες παρεμβάσεις σε 30 νομούς της χώρας, με ενημερώσεις εργαζομένων και επισκέψεις σε χώρους εργασίας, ενώ, ταυτόχρονα, ετοίμασαν τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ, ώστε να επικοινωνηθούν τα αιτήματα του κόσμου της μισθωτής εργασίας.

Οι διεκδικήσεις των εργαζομένων

Όπως ανακοινώθηκε, τα βασικά αιτήματα είναι τα εξής:

  • Μείωση του ΦΠΑ για έναν χρόνο σε βασικά είδη διατροφής και διατίμηση σε βασικά αγαθά πρώτης ανάγκης των νοικοκυριών.
  • Τιμαριθμοποίηση των φορολογικών κλιμακίων, ώστε οι ονομαστικές αυξήσεις μισθών και εισοδημάτων να μην εξανεμίζονται με την αύξηση των φόρων.
  • Τιμαριθμική αναπροσαρμογή όλων των κοινωνικών επιδομάτων και παροχών.
  • Διεύρυνση των δικαιούχων της επιδότησης ενοικίου, βάσει εισοδηματικών και κοινωνικών κριτηρίων, για να αντιμετωπιστεί το υψηλό κόστος στέγασης ειδικά όσον αφορά σε νέα ζευγάρια και φοιτητές. Δημιουργία δημόσιου αποθεματικού κοινωνικών κατοικιών.
  • Αύξηση μισθών, πέραν του κατώτατου μισθού, για την προστασία της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. Σύμφωνα με τη ΓΣΕΕ, «οι μισθοί δεν είναι η αιτία της τρέχουσας πληθωριστικής έξαρσης. Οι εργαζόμενοι και οι ευάλωτες κοινωνικές ομάδες είναι τα θύματα αυτής της πληθωριστικής κρίσης κερδών».
  • Άμεση επαναφορά της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και του προσδιορισμού του κατώτατου μισθού από τους εργαζόμενους και τους εργοδότες, καθώς και αποκατάσταση όλων των προτεραιοτήτων του συλλογικού εργατικού δικαίου (επέκταση Συλλογικών Συμβάσεων, συρροή, μετενέργεια κλπ).
  • Αυστηρός θεσμικός έλεγχος και διαφάνεια του τρόπου διαμόρφωσης του κόστους, των τιμών και των περιθωρίων κέρδους σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, με την ουσιαστική ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
  • Πάταξη της κερδοσκοπίας σε όλες τις επιχειρήσεις βασικών κλάδων παραγωγής και εμπορίας βασικών αγαθών διατροφής και έκτακτη φορολογία επί των κερδών αλυσίδων σούπερ μάρκετ και επιχειρήσεων ενέργειας, μεταφορών και τραπεζών.

Ποιοι συμμετέχουν

Στην απεργία θα συμμετάσχουν οι εργαζόμενοι σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Σιδηρόδρομο. Σε ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς (ΠΟΣ), επισημαίνει ότι «αποφασίστηκε ομόφωνα η συμμετοχή της στην πανελλαδική απεργία και καλεί τα Σωματεία – Μέλη της και τους εργαζόμενους στο Σιδηρόδρομο, να δώσουν δυναμικό παρόν στη συγκέντρωση στις 11:00 π.μ. στην Πλατεία Κλαυθμώνος (Αθήνα) αλλά και στις συγκεντρώσεις που θα πραγματοποιήσουν τα κατά τόπους Εργατικά Κέντρα της χώρας, αγωνιζόμενοι ενάντια στην ακρίβεια που μαστίζει όλα τα νοικοκυριά, ενάντια στην κρίση που ταλανίζει όλη την Ελληνική κοινωνία», επισημαίνε

Η  Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς  τονίζει πως «οι μισθοί παραμένουν στο ναδίρ» και «οι συνεχιζόμενες ανοδικές τιμές στα είδη πρώτης ανάγκης, στα καύσιμα, στην ενέργεια οδηγούν στη φτωχοποίηση των εργαζομένων» και διεκδικεί:

  • Άμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με σταθερή εργασία.
  • Επαναφορά των ελεύθερων διαπραγματεύσεων των Συλλογικών μας Συμβάσεων Εργασίας.
  • Αυξήσεις στους μισθούς για την αντιμετώπιση της κρίσης και του κόστους ζωής.
  • Επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου σε όλη την Ελλάδα.
  • Αναβάθμιση του τροχαίου υλικού.
  • Πλήρη αποκατάσταση των υποδομών – εγκαταστάσεων που επλήγησαν από τις θεομηνίες (π.χ. Εργοστάσιο Βόλου κ.λ.π.).
  • Καλύτερες συνθήκες εργασίας παντού.

Τροποποιήσεις στα δρομολόγια της Hellenic Train

Στην 24ωρη κινητοποίηση θα συμμετέχει και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) με συνέπεια να υπάρξουν αναστολές και τροποποιήσεις στα δρομολόγια σε όλο το δίκτυο, συμπεριλαμβανομένου και του Προαστιακού.

Για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, η Hellenic Train θα πραγματοποιήσει τα παρακάτω δρομολόγια με προσωπικό ασφαλείας:

  • Στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα: 52, 53, 56 και 57
  • Στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη – Λάρισας: 1591, 1592, 2593, 2594, 1597 και 1598
  • Στο τμήμα Πειραιάς – Κιάτο – Πειραιάς: 1300, 1305, 1318, 1323, 1326 και 2301
  • Στο τμήμα Πειραιάς – Αεροδρόμιο – Πειραιάς: 1206, 1207, 1222, 1223, 1230 και 1231
  • Στο τμήμα Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα: 1532, 1535, 1550, 1553, 2530 και 2533

Επίσης τροποποιούνται τα παρακάτω δρομολόγια:

Στο τμήμα Πειραιάς-Κιάτο-Πειραιάς:

Την Τρίτη (16/4) οι αμαξοστοιχίες 2302 και 2304 θα πραγματοποιήσουν το δρομολόγιο τους από Πειραιά προς ‘Άνω Λιόσια με τρένο και στο τμήμα ‘Άνω Λιόσια – Κιάτο θα υποκατασταθεί με λεωφορεία.

Στο τμήμα Αθήνα-Χαλκίδα-Αθήνα:

Την Τρίτη (16/4) η αμαξοστοιχία 2534 θα εκτελεστεί από Αθήνα προς Αφίδναι με τρένο και στο τμήμα Αφίδναι – Χαλκίδα θα υποκατασταθεί με λεωφορείο. Επίσης, η αμαξοστοιχία 2539 στο τμήμα Χαλκίδα – Οινόη θα υποκατασταθεί με λεωφορείο.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δρομολόγια συμβουλευτείτε τα κατά τόπους εκδοτήρια, την ηλεκτρονική έκδοση εισιτηρίων (https://tickets.hellenictrain.gr/), την εφαρμογή της Hellenic Train για κινητές συσκευές (HellenicTrain App), ή το 14511 (τηλέφωνο εξυπηρέτησης επιβατών).

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια

Στην απεργιακή κινητοποίηση συμμετέχει και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία με κεντρικό αίτημα την αντιμετώπιση της ακρίβειας και την διασφάλιση των κατάλληλων συνθηκών για ένα αξιοπρεπές βιοτικό επίπεδο.

«Οι Έλληνες Ναυτεργάτες, λόγω της ιδιαιτερότητας του ναυτικού επαγγέλματος, είναι από τους πρώτους που έρχονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις της ακρίβειας γιατί είναι οι μόνοι, που στην καλύτερη περίπτωση, εργάζονται 5 με 6 μήνες το χρόνο για να ζήσουν αυτοί και οι οικογένειες τους όλο τον χρόνο», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Επισημαίνει ότι τα επιδόματα ανεργίας για τους ναυτεργάτες είναι πενιχρά σε αντίθεση με τα αντίστοιχα επιδόματα της ξηράς και οι προϋποθέσεις επιδότησης της ανεργίας είναι πράγματι απαγορευτικές.

Η ΠΝΟ τονίζει ότι η κατάσταση που επικρατεί στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση και στις δημόσιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για την απόκτηση των διαφόρων πιστοποιητικών και πτυχίων που είναι απαραίτητα για την άσκηση του ναυτικού επαγγέλματος, δεν καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες των ναυτικών με αποτέλεσμα να οδηγούνται στον ιδιωτικό τομέα με αντίστοιχη οικονομική επιβάρυνση. Επίσης, ζητεί αυξημένες οργανικές συνθέσεις για την ασφάλεια των θαλασσίων συγκοινωνιών.

Reduce bounce rates