Την ίδια στιγμή, θύματα των παραπλανητικών προσφορών των σούπερ μάρκετ πέφτουν οι καταναλωτές
Δεν έχει τέλος το ξέφρενο ράλι της ακρίβειας που γονατίζει τα ελληνικά νοικοκυριά που, καθημερινά, αγωνίζονται να ανταπεξέλθουν στις βασικές τους ανάγκες.
Μεγάλο «αγκάθι» για τις οικογένειες με μωρά αποτελεί και η τιμή του βρεφικού γάλακτος. Σύμφωνα με το πόρισμα της επιτροπής ανταγωνισμού, στην Ελλάδα το βρεφικό γάλα πουλιέται έως 210% ακριβότερα από την υπόλοιπη Ευρώπη. Εντωμεταξύ, από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης, οι μειώσεις που ακούγονται στο προϊόν, είναι μόλις 10 – 20%. Και πάλι, δηλαδή, στην Ελλάδα, ακόμα κι αν μειωθεί η τιμή του, οι οικογένειες, θα υποχρεώνονται να το πληρώνουν περίπου 200% ακριβότερα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Χρύσας Φώσκολου για το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του OPEN, σε σούπερ μάρκετ, οι τιμή ενός βρεφικού γάλακτος 400 γραμμαρίων είναι 14,33€. Σήμερα, ακούσαμε τον Κυριάκο Μητσοτάκη να λέει στην εβδομαδιαία του ανασκόπηση ότι, οι τιμές αυτές, θα πέσουν 10 – 20%. Αν πάρουμε το καλύτερο σενάριο, μείωσης κατά 20%, η συσκευασία των 400 γραμμαρίων θα φτάσει στα 11,46€. Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε δώσει στη δημοσιότητα η επιτροπή ανταγωνισμού, στη Φινλανδία, η ίδια συσκευασία κοστίζει 7,12€ και, στη Σουηδία, 5€.
Και με τις εξαγγελθείσες μειώσεις, λοιπόν, η Ελλάδα δεν πλησιάζει τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Την ίδια στιγμή περιμένουμε, τις επόμενες μέρες, τα πρόστιμα που θα ανακοινωθούν. Το πρώτο πρόστιμο θα αφορά σε μία από τις τέσσερις εταιρείες, σύμφωνα με πληροφορίες του OPEN θα ανακοινωθεί Τετάρτη ή Πέμπτη, σε μία από τις δύο πολυεθνικές, όπου έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος. Δεν αναμένεται να φτάνει το ένα εκατομμύριο, είναι μικρότερο. Στην αλληλογραφία μεταξύ εταιρείας και υπουργείου ανάπτυξης δίνονται εξηγήσεις, όπου αμφισβητούνται, από τις εταιρείες, τα στοιχεία της επιτροπής ανταγωνισμού, υποστηρίζοντας ότι συνέκρινε ανόμοια γάλατα.
Θύματα των παραπλανητικών προσφορών οι καταναλωτές
Δεν έχουν τέλος τα τρικ των σουπερ μάρκετ με τις παραπλανητικές προσφορές στα ράφια να συνεχίζονται. Σε μεγάλη αλυσίδα, ένα καθαριστικό κοστίζει 1,90€, αν όμως κάποιος την πατήσει και το πάρει από το διπλανό ράφι, θα το πληρώσει ακριβότερα. Μάλιστα, το προϊόν εμφανίζεται σε προσφορά 1,5€ φθηνότερα, αλλά κοστίζει 2,40€.
Τα παιχνίδια δεν έχουν τέλος σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων, όπως παρουσίασε και η εκπομπή του OPEN «Τώρα Μαζί», αποδεικνύοντας πως αν κάποιος επιλέξει γνωστής εταιρείας ζυμαρικά σε διπλη συσκευασία με προσφορά, θα πληρώσει 2,78€. Αν, όμως, κάποιος επιλέξει δύο μονές συσκευασίες, θα πληρώσει 1,22€ τη μία, δηλαδή 2,44€ και για τις δύο μαζί.
Στην εβδομαδιαία ανασκόπησή του ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρεται στο μεγάλο θέμα της ακρίβειας τονίζοντας, μάλιστα, ότι τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει μείωση στην τιμή του βρεφικού γάλακτος και, αν χρειαστεί, θα παρθούν και άλλα μέτρα.