«Φρένο» στις αγορές ακόμη και σε τρόφιμα, είδη προσωπικής υγιεινής και οικιακά είδη σκοπεύει να βάλει μέσα στο επόμενο 12μηνο ένας στους δύο Έλληνες λόγω των πληθωριστικών πιέσεων και της ακρίβειας, ενώ πάνω από 7 στους 10, σχεδιάζουν να περιορίσουν δευτερεύουσες ανάγκες όπως ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ.
Η πτώση της αγοραστικής δύναμης οδηγεί τους καταναλωτές στο να ασχολούνται και να προσέχουν τις τιμές στις αγορές τους. Στην Ελλάδα αυτό συμβαίνει περισσότερο κατά τα ψώνια τους στο σουπερμάρκετ, στις παραγγελίες delivery και στα ρούχα. Παράλληλα, εξαιτίας της ακρίβειας οι καταναλωτές τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς διαφοροποιούν τις αγορές τους, «κόβοντας» τις δευτερεύουσες δαπάνες όπως προϊόντα ομορφιάς, ρούχα-παπούτσια, παιχνίδια κλπ., αλλά και τις βασικές, όπως τα τρόφιμα. Μία τάση που όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα της έρευνας, θα συνεχιστεί και το επόμενο έτους.
Συγκεκριμένα, ένας στους δύο Έλληνες σκοπεύει τους επόμενους 12 μήνες να δαπανά λιγότερα για την αγορά των τροφίμων και των ποτών, εκτός του αλκοόλ. Το αντίστοιχο ποσοστό στις υπόλοιπες χώρες της έρευνας είναι στο 24%.
Σε ποσοστό 56% οι Έλληνες σκοπεύουν να μειώσουν τις δαπάνες σε οικιακά είδη/είδη προσωπικής υγιεινής, (23% στις άλλες χώρες) επίσης το 73% σε είδη προσωπικής φροντίδας ομορφιάς (39% διεθνώς), το 83% σε ρούχα/παπούτσια/αξεσουάρ και το 79% (31% διεθνώς) σε παιχνίδια/παζλ/βιβλία (37% διεθνώς). Το 83% επίσης, δηλώνει πως θα περιορίσει τις δαπάνες σε αλκοόλ (40% διεθνώς).