Blue Horizon: Τα 5 ψέματα από το πλήρωμα του πλοίου για τη δολοφονία του 36χρονου Αντώνη – Οι ανακολουθίες από πλοίαρχο και ύπαρχο
Συνεχείς ανακολουθίες προκύπτουν από τα όσα δηλώνουν μέχρι στιγμής τα μέλη του πληρώματος του Blue Horizon όπου σκοτώθηκε ο 36χρονος Αντώνης Καρυώτης, στην προσπάθειά του να επιβιβαστεί.
Την ώρα που η υπόθεση έλαβε πολιτική χροιά με την παραίτηση του Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη από την θέση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μιλώντας για δολοφονία, στα όσα είπαν στις Αρχές ο πλοίαρχος και τα άλλα μέλη του πληρώματος είναι αντικρουόμενα, δείχνοντας με τον τρόπο την ασυνεννοησία που επικράτησε τις κρίσιμες στιγμές, το βράδυ της 5ης Σεπτεμβρίου.
Ανακολουθίες από τον ύπαρχο
Η αρχή γίνεται με τα όσα είπε ο ύπαρχος του Blue Horizon κατά την απολογία του στην οποία υποστήριξε πως αναλαμβάνει την ευθύνη για ό,τι συνέβη, αλλά δεν αποδέχεται το νομικό χαρακτηρισμό της πράξης ανθρωποκτονία από ενδεχόμενο δόλο.
«Πάτησε στο νύχι του καταπέλτη. Γλίστρησε κι αυτός κι εγώ. Εκείνος έπεσε. Ήθελα να πέσω να βοηθήσω, αλλά είχε ήδη απομακρυνθεί το πλοίο» φέρεται να ισχυρίστηκε ο ίδιος στην απολογία του. Πρόσθεσε μάλιστα ότι όταν γύρισε προς τα πίσω για να πάρει σωστικό μέσο, «ο άνθρωπος είχε πνιγεί από την περιδίνηση».
Όπως όμως προκύπτει από το βίντεο, τη στιγμή της πτώσης και τα δύο μέλη του πληρώματος δεν δείχνουν διάθεση να σώσουν τον άτυχο Αντώνη. Ο ύπαρχος που τον έσπρωξε φαίνεται καθαρά, στα βίντεο που έχουν δημοσιευθεί, να στέκεται και να τον βλέπει να πνίγεται χωρίς να ψάχνει να βρει σωσίβιο, ενώ ο άλλος με αργό βηματισμό κατευθύνεται στο εσωτερικό του πλοίου. Ο ίδιος δε ενώ υποστηρίζει ότι ο 36χρονος άνδρας έπεσε μόνος του, φαίνεται ξεκάθαρα στο βίντεο πως τον σπρώχνει επανειλημμένα με αποτέλεσμα τελικά να βρεθεί στη θάλασσα.
Την ίδια ώρα, αποκαλυπτική είναι η εικόνα που καταγράφηκε κατά την συνεννόηση του πληρώματος με τον πλοίαρχο αμέσως μετά τον θάνατο του Αντώνη και ενώ το πλοίο είχε ξεκινήσει και θα ταξίδευε τελικά για την επόμενη σχεδόν ώρα.
Ο ύπαρχος όπως υποστήριξε ενημέρωσε τον πλοίαρχο πως υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα, ωστόσο δεν του μετέφερε την πραγματικότητα του γεγονότος, πως δηλαδή υπήρξε συμπλοκή. Αντιθέτως ο ίδιος εμφανίζεται σε ηχητικό ντοκουμέντο να του λέει πως στην προσπάθειά του να ανέβει στον καταπέλτη τελικά έπεσε.
Ανακολουθίες και από τον πλοίαρχο
Όμως οι ανακολουθίες συνεχίζουν στην υπόθεση, αφού από την μία ο πλοίαρχος εμφανίζεται να ενημερώνει το Λιμενικό Σώμα πως υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα, αλλά τελικώς το Blue Horizon δεν φαίνεται να έκανε τίποτα για να σώσει τον άτυχο Αντώνη.
«Περί τις 21.14 μμ άκουσα τον ευρισκόμενο στην πρήμνη ύπαρχό μου να φωνάζει έντονα μέσω vhf “κάπτεν, κάπτεν”, κατάλαβα ότι κάτι ασυνήθιστο συμβαίνει στην πλευρά της πρήμνης του καραβιού, εντελώς ανακλαστικά κοίταξα την οθόνη που απεικονίζει τον καταπέλτη (μόνιτορ 13) και το μόνο πράγμα που ίσα – ίσα, ελάχιστα πρόλαβα να δώ, ήταν ένα άνθρωπο να πέφτει στη θάλασσα», λέει και συνεχίζει πως έδωσε εντολή να μειώσει ταχύτητα το πλοίο και στη συνέχεια ανέμενε οδηγίες από το Λιμενικό ζητώντας, παράλληλα, μέσω ασυρμάτου από τους αξιωματικούς στον καταπέλτη διευκρινίσεις για το θλιβερό συμβάν, για το οποίο δεν γνώριζε.
Από τα όσα λέει όμως, προκύπτουν συγκεκριμένες ανακολουθίες. Αρχικά ο ίδιος σημειώνει πως «ίσα ίσα» πρόλαβε να δει τον Αντώνη Καργιώτη να πέφτει στη θάλασσα από τις κάμερες και δεν θα μπορούσε να γνωρίζει όλα όσα έγιναν γιατί παράλληλα κατά τον απόπλου ασχολείται με μία δαιδαλώδη διαδικασία.
«Σας δηλώνω υπεύθυνα ότι εγώ, απασχολούμενος με την διαδικασία απόπλου του πλοίου, η οποία είναι πολυσύνθετη και δαιδαλώδης, αναγκάζομαι να κοιτάω – και μόνο – την πλώρη του πλοίου και να συντονίζω ταυτόχρονα το προσωπικό της γέφυρας, έχοντας εμπιστοσύνη ότι το μεν τα εμπειρότατα στελέχη μου (πρήμνης, καταπέλτη, καταστρώματος) θα πράξουν τα δέοντα», λέει χαρακτηριστικά στην απολογία του.
Ο πλοίαρχος ωστόσο κατά την απολογία του ενημερώνει πως έλαβε γνώση για όσα έγιναν από τον ύπαρχό του ενώ δηλώνει πως δεν γνώριζε τι έχει συμβεί. «Ακαριαία έδωσα εντολή στον ανθυποπλοίαρχό μου κ. Δ. Μ. να μειώσει ταχύτητα και ισχύ μηχανών στην απειροελάχιστη πηδαλιουχική δύναμη (αναλύω παρακάτω τους λόγους) και να ενημερώσει ΆΜΕΣΑ μέσω vhf ch 13 το Piraeus Marine Traffic και ταυτόχρονα να καλέσει και τηλεφωνικά το Α’ Λιμενικό Τμήμα του Λιμεναρχείου Πειραιά, ως επιτάσσεται από το πρωτόκολλο ενεργειών, πράγμα το οποίο έγινε, ενώ μίλησα και ο ίδιος τηλεφωνικά με το παραπάνω τμήμα. Ειλικρινά, Σας διαβεβαιώ ότι μέχρι εκείνη την στιγμή ΔΕΝ γνώριζα τι ακριβώς είχε συμβεί και μάλιστα φώναζα στο vhf στους ευρισκόμενους στον καταπέλτη αξιωματικούς ‘Ρε παιδιά τι γίνεται εκεί…;’», λέει.
Αυτά όμως έρχονται σε αντίθεση με όσα ακούγεται να λέει ο ίδιος κατά την ενημέρωση που κάνει στο Λιμεναρχείο Πειραια. Ο πλοίαρχος δίνει λεπτομερή περιγραφή σημειώνοντας πως ο 36χρονος γλίστρησε και έπεσε.
«Πιάστηκε από τον καταπέλτη, δεν πάτησε μόνο έβαλε το πόδι του για να ανέβει αλλά γλίστρησε και ο καταπέλτης ήταν σηκωμένος. Την ώρα που είχαμε πάρει άδεια κανονικά για να ξεκινήσουμε, αμολήσαμε, σηκώσαμε τον καταπέλτη από το έδαφος ξαφνικά είδα έναν επιβάτη που προσπάθησε να μπει μέσα στο πλοίο και γλίστρησε.
Είχε, δεν είχε εισιτήριο, δεν την ξέρω αυτή την λεπτομέρεια. Από την κάμερα τον είδα εγώ αλλά την ώρα που τον είδα είχαμε φύγει. Προσπάθησε να μπει στο βαπόρι που είχε ξεκινήσει και έπεσε στη θάλασσα. Παραπέρα δεν ξέρω την κατάστασή του γιατί», αναφέρει.