24 Νοεμβρίου, 2024

Οι Έλληνες σε απόγνωση: Στα ύψη καύσιμα και στέγαση – «Έκοψαν» το μπάνιο, το κρέας και τις διακοπές

Οι Έλληνες σε απόγνωση: Στα ύψη καύσιμα και στέγαση – «Έκοψαν» το μπάνιο, το κρέας και τις διακοπές

Η κατάσταση παραμένει δραματική…

Κάποτε γνωρίζαμε για «τα μπάνια του λαού», που είχε καθιερώσει το ΠΑΣΟΚ. Τώρα πια, όχι μόνο δε μιλάμε για αυτές τις ανέμελες εποχές, όπου είχες άδεια εβδομάδων, για να την απολαύσεις με τους αγαπημένους σου, αλλά μάλιστα οι Έλληνες έχουν μειώσει το μπάνιο… ακόμη και στο σπίτι τους.

Όλα, φυσικά, ξεκινούν από τις διαρκείς αυξήσεις, καθώς παραμένουν στα ύψη οι τιμές στα καύσιμα στην Ελλάδα παρόλο που το πετρέλαιο Brent έχει σημειώσει πτώση.

Σύμφωνα με το MEGA, ενώ το Brent από 86 δολάρια το βαρέλι που ήταν στις 7/3 έπεσε στα 73 δολάρια το βαρέλι στις 21/3 με μία πτώση της τάξεως του 15%, η αμόλυβδη επηρεάστηκε ελάχιστα, καθώς από 1,903 ευρώ το λίτρο στις 7/3, έφτασε το 1,896 ευρώ το λίτρο στις 21/3, έπεσε δηλαδή μόλις 0,36%.

Άνοδος παρατηρείται και στο κόστος στέγασης, για το οποίο, η Τράπεζα της Ελλάδος αναφέρει ότι κατά το δ’ τρίμηνο του 2022, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής των τιμών των διαμερισμάτων για το σύνολο της χώρας διαμορφώθηκε στο 12,2%.

Έτσι, για τα νέα διαμερίσματα ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής των τιμών διαμορφώθηκε στο 12,1% ενώ για τα παλαιά στο 12,2%.

Με βάση τη γεωγραφική θέση ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής των τιμών των διαμερισμάτων στην Αθήνα διαμορφώθηκε σε 15,2%, στη Θεσσαλονίκη σε 14,5%, 10,3% στις άλλες μεγάλες πόλεις και 6,3% στις λοιπές περιοχές της χώρας.

Περιορισμοί… μέχρι και στην καθαριότητα

Έρευνα της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ αποτυπώνει την αντιμετώπιση που είχαν οι Έλληνες απέναντι στην ακρίβεια τα δύο τελευταία χρόνια. Ακόμη και τις φορές που κάνουν μπάνιο περιόρισαν οι καταναλωτές, προτιμώντας ένα γρήγορο ντους.

Η έρευνα ξεκίνησε από τις 10 Ιανουαρίου και διήρκησε μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου 2023, με συμπλήρωση 1.710 διαδικτυακών ερωτηματολογίων.

Σε ποσοστό 40%, οι καταναλωτές μειώνουν τις φορές που κάνουν μπάνιο ενώ οι περισσότεροι προτιμούν ένα γρήγορο ντους αντί για μπάνιο (73,5%). Στην ίδια λογική, μείωσαν και το σιδέρωμα ρούχων (73,7%) ενώ επιλέ­γουν να πλένουν τα πιάτα στο χέρι για να αποφύγουν τη χρήση του πλυντηρίου πιάτων (79,4%).

Σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες, μία φορά την εβδομάδα μπορεί να καταναλώνει κρέας το 41,3%. Με βάση τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, ψάρι μία φορά την εβδομάδα καταναλώνει το 52,3%.

Το ίδιο φαί­νεται να συμβαίνει και για τα πουλερικά, αφού μόλις μία φορά καταναλώνεται από το 55,9%, με τον μπακαλιάρο ακόμη να είναι απλησίαστος.

Οι καταναλωτές μείωσαν και τη μετακίνηση με Ι.Χ. 77,3% ενώ ιδιαίτερα σημαντικό ποσοστό μείωσε και την αγορά τροφίμων και τα λοιπά βασικά είδη πρώ­της ανάγκης (55,6% και 65,10% αντίστοιχα).

Αναφορικά με τις δραστηριότητες αναψυχής, 6 στους 10 καταναλωτές αδυνατούν να απολαύ­σουν έστω και μία εβδομάδα διακοπές το χρόνο.

Το 56,2% δεν έχει κάνει διακοπές τουλάχιστον τα 3 τελευταία έτη ή και καθόλου. Σχεδόν 3 στους 10 καταναλωτές δεν έχουν κάνει διακοπές εδώ και πολλά χρόνια ενώ ομοίως στην ίδια κατάσταση βρίσκεται και το υπόλοιπο 27,8% που απέδρασε μόλις για μία εβδομάδα πριν από τρία έτη.

Reduce bounce rates