24 Νοεμβρίου, 2024

Αποκάλυψη “βόμβα” «Γύρισε το κλειδί μετά την τραγωδία και πήγε να με κοροϊδέψει!»

Τραγωδία στα Τέμπη: Αποκάλυψη “βόμβα” για τον 59χρονο σταθμάρχη – «Γύρισε το κλειδί μετά την τραγωδία και πήγε να με κοροϊδέψει!»

«Δεν είχαν κανένα πρόβλημα τα κλειδιά!»

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Νέα αποκάλυψη «βόμβα» φέρνει στο φως το Star για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη. Όχι μόνο δεν ήξερε να λειτουργεί τον ηλεκτρονικό πίνακα κίνησης για την χάραξη δρομολογίου, αλλά όπως θα δείτε στο αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του Γιάννη Σωτηρόπουλου επιχείρησε να συγκαλύψει τα ολέθρια σφάλματά του γυρίζοντας – κατόπιν τραγωδίας- τα κλειδιά στη σωστή θέση.

Στο μικροσκόπιο της ανακρίτριας έχει μπει το «μαύρο κουτί» της κατασκευάστριας εταιρείας, που παρέδωσε τον περασμένο Νοέμβριο στον ΟΣΕ προς χρήση το τοπικό σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του σταθμού της Λάρισας. Παράλληλα, οι γονείς της αδικοχαμένης Αφροδίτης που ήταν ένα από τα θύματα της τραγωδίας στα Τέμπη, ξέσπασαν για την απώλειά της.

Ο πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταγγέλλει στο Star πως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου, ούτε φαίνεται να γνώριζε ότι καταγράφονται όλες οι κινήσεις του.

«Καταγράφει τον αυτόματο χειρισμό το καταγραφικό της Alstom. Οι πληροφορίες μου από την κατασκευάστρια εταιρεία φαίνεται ότι όταν ανέλαβε αυτός βάρδια δεν υπάρχει καμία εγγραφή. Δεν ήξερε την αυτόματη λειτουργία του συστήματος. Εγώ αμφιβάλλω ότι δεν του την είχαν δείξει, του την είχαν δείξει, δεν είχε καταλάβει τίποτα. Δεν καταλάβαινε ο άνθρωπος» είπε ο πρώην διευθυντής ασφαλείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς.

Ο Χρήστος Ρετσινάς αποκαλύπτει επίσης πως ο 59χρονος σταθμάρχης ούτε τη χειροκίνητη χάραξη δρομολογίου λειτούργησε σωστά εκείνο το μοιραίο βράδυ. Το ένα σφάλμα, διαδεχόταν το άλλο, που οδήγησαν στην πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.

«Έκανε πρώτα με την κατερχόμενη αμαξοστοιχία το σφάλμα γύρω τις 10:30 που ενώ θα έπρεπε να πάει στην τρίτη γραμμή το κλειδί, η αλλαγή 116, ήταν στραμμένη προς τη γραμμή του Βόλου, που τους έβαλε σε οπισθοπορεία. Και του είπε ο προϊστάμενος και ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας, γιατί κάνουμε οπισθοπορεία και αυτός έλεγε ότι “φλασάρει το κλειδί…” Κολοκύθια, δεν φλασάρει τίποτα, γιατί δεν ήθελε να παραδεχτεί ότι είχε κάνει σφάλμα. Και μετά από μισή ώρα έκανε το τραγικό σφάλμα, δεν γύρισε την 118α, αλλαγή στη θέση της, έστω χειροκίνητα που δεν ήξερε…» πρόσθεσε ο κ. Ρετσινάς.

Το μπάχαλο που επικρατούσε εκείνο το μοιραίο βράδυ στο σταθμό της Λάρισας αποδεικνύεται και από τα ηχητικά ντοκουμέντα της συνομιλίας του σταθμάρχη με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας στην Αθήνα, μετά την τραγωδία.

Η ανακρίτρια εξετάζει αν εκείνη τη στιγμή, που ο σταθμάρχης ακούγεται έκπληκτος να λέει στο ρυθμιστή το περίφημο “...ΑΜΑΝ” και ουσιαστικά κατανοεί για πρώτη φορά το εγκληματικό του λάθος, μήπως τότε γυρίζει χειροκίνητα – το κλειδί της αλλαγής των γραμμών στη σωστή θέση.

Προφανώς ή είναι θολωμένο το μυαλό του ή αγνοεί πως στο κεντρικό σταθμό της Λάρισας όλες οι κινήσεις του έχουν καταγραφεί από τις κάμερες ασφαλείας, τόσο μέσα στο γραφείο του, όσο και έξω στις αποβάθρες, καθώς επίσης και από το «μαύρο κουτί» στον ηλεκτρονικό πίνακα κίνησης του σταθμού.

Ακόμα και στην ανακρίτρια ο 59χρονος στην απολογία του προσπάθησε να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.

«Γύρισε το κλειδί μετά την τραγωδία και πήγε να με κοροϊδέψει»

Μιλώντας στη Γεωργία Χάρδα ο έμπειρος σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου της αποκάλυψε πως εκείνο το μοιραίο βράδυ μόλις έφτασε στο σταθμό της Λάρισας κατάλαβε αμέσως πως ο 59χρονος είχε γυρισμένο το κλειδί στη σωστή θέση, μετά το δυστύχημα.

«Για να το δω εγώ. Αυτός νόμιζε ότι δεν καταγραφόταν. Εγώ το είδα στην ευθεία κατευθείαν. Αλλά του είπα: “Εμένα κοροϊδεύεις;” του λέω. Νόμιζε ότι “πήδηξε” το τρένο απέναντι! Από ευθεία δεν “πηδάει” το τρένο απέναντι.

Ήταν διαγώνιο από τον προαστιακό ξεχασμένο, από πριν που έλεγε: “Κάνε λίγο πίσω…” αυτές τις συνομιλίες που ακούγονται. Από κει ήταν γυρισμένο διαγώνιο για τον προαστιακό. Ξέχασε αυτή την τελευταία διαγώνιο να την επαναφέρει στην ευθεία, την επανέφερε μετά ότι ξέρεις τάχα ευθεία και έφυγε το τρένο κανονικά…» είπε ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου, Γιώργος Ζήνδρος.

Εργαζόμενοι στον ΟΣΕ: Δεν είχαν κανένα πρόβλημα τα κλειδιά

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Κατερίνας Ρίστα που βρίσκεται στο σταθμαρχείο της Λάρισας σε μία από τις συνομιλίες εκείνων των τραγικών λεπτών ακούγεται ο σταθμάρχης να λέει στον ρυθμιστή κυκλοφορίας “έχω πρόβλημα με τα κλειδιά”. Κάτι όμως που διαψεύδεται από όσους εργάζονταν εκείνη τη μέρα.

Εργαζόμενοι στον ΟΣΕ που βρίσκονταν στο πόστο τους εκείνη την ημέρα και γνωρίζουν καλά τις λειτουργίες του σταθμού αποκάλυψαν στο Star πως δεν υπήρχε καμία ανωμαλία με τα κλειδιά, “δεν έπαιζε κανένα κλειδί” όπως είπαν χαρακτηριστικά.

Επιπλέον ότι συμβαίνει με τα κλειδιά αποτυπώνεται στο καταγραφικό. «Προφανώς ο σταθμάρχης ήθελε να καλύψει το λάθος του» όπως ανέφεραν.

Η ρεπόρτερ του Star ρώτησε επίσης αν ο κλειδούχος εκείνης της βάρδιας θα μπορούσε να αποτρέψει την τραγωδία.

Η απάντηση; «Ο κλειδούχος λειτουργεί μόνο με εντολή του σταθμάρχη και μεταβαίνει στο σημείο να διαπιστώσει αν υπάρχει πρόβλημα μόνο όταν του το πει ο σταθμάρχης.»

Reduce bounce rates