24 Νοεμβρίου, 2024

Google: «Παράθυρο» για χρεώσεις στους χρήστες λόγω AI

Η Google φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο να χρεώνει τις λειτουργίες αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη (AI).

Ο τεχνολογικός γίγαντας της Google φέρεται να καταστρώνει σχέδια για να χρεώνει τα νέα premium χαρακτηριστικά που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη καθώς απαιτούνται τεράστιες δαπάνες για την παροχή της υπηρεσίας.

Η κύρια μηχανή αναζήτησης της Google θα παραμείνει δωρεάν, με πρόσθετο περιεχόμενο διαθέσιμο σε όσους πληρώνουν συνδρομή, ανέφεραν πηγές στους Financial Times.

Οι διαφημίσεις θα συνεχίσουν να εμφανίζονται παράλληλα με τα αποτελέσματα αναζήτησης, ακόμη και για τους συνδρομητές, σύμφωνα με την έκθεση.

Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας είπε στο SkyNews: «Δεν εργαζόμαστε ούτε εξετάζουμε μια εμπειρία αναζήτησης χωρίς διαφημίσεις. Όπως έχουμε κάνει πολλές φορές στο παρελθόν, θα συνεχίσουμε να χτίζουμε νέες premium δυνατότητες και υπηρεσίες για να βελτιώσουμε τις συνδρομητικές μας προσφορές σε όλη την Google». 

Αν τελικά η Google προχωρήσει σε αυτό το σχέδιο, τότε θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανατροπή στο μοντέλο εσόδων της εταιρείας στην ιστορία της, αναφέρει ο Guardian.

Η ριζική αλλαγή είναι φυσική συνέπεια των τεράστιων δαπανών που απαιτούνται για την παροχή της υπηρεσίας, λένε οι ειδικοί, και θα αφήσει κάθε κορυφαίο παίκτη στον τομέα να προσφέρει ποικιλία συνδρομητικού μοντέλου για να καλύψει το κόστος του.

Οι προτάσεις της Google, τις οποίες αποκάλυψαν για πρώτη φορά οι Financial Times, θα συνεπάγονται ότι η εταιρεία θα προσφέρει αποκλειστικά τη νέα λειτουργία αναζήτησης στους χρήστες των premium συνδρομητικών υπηρεσιών της, στις οποίες οι πελάτες πρέπει ήδη να εγγραφούν αν θέλουν να χρησιμοποιούν τους βοηθούς τεχνητής νοημοσύνης σε άλλα εργαλεία της Google, όπως στο AI Gemini του Gmail και στα Docs.

Με την εν λόγω εμπειρία αναζήτησης, που δοκιμάζεται σε beta για επιλεγμένους χρήστες, η γεννητική τεχνητή νοημοσύνη της Google χρησιμοποιείται για να απαντά απευθείας σε ερωτήματα με μία μόνο απάντηση, σε παρόμοιο στυλ με τη συνομιλιακή προσέγγιση του ChatGPT και των ανταγωνιστών του.

Υπενθυμίζεται ότι η Google, μόλις τον περασμένο μήνα, έβαλε φρένο στο Gemini ΑΙ chatbot από το να δίνει απαντήσεις σε ερωτήσεις που έχουν να κάνουν με τις εκλογές σε χώρες όπου στήνονται κάλπες φέτος περιορίζοντας την πληροφόρηση σε ονόματα υποψηφίων, πολιτικά κόμματα και άλλες πληροφορίες που έχουν να κάνουν με την πολιτική γενικότερα λόγω ανησυχιών σχετικά με τις πληροφορίες που παρέχονται στους χρήστες.

Πηγές: Skynews, Guardian

Reduce bounce rates