23 Νοεμβρίου, 2024

Μεγάλο κόλπο από Βασιλόπουλο, Μασούτη και ΜΕΤΡΟ: Τι ετοιμάζουν και αιφνιδιάζουν

Μεγάλο κόλπο από Βασιλόπουλο, Μασούτη και ΜΕΤΡΟ: Τι ετοιμάζουν και αιφνιδιάζουν

Σούπερ μάρκετ: Ετοιμάζονται για νέο κύκλο συγχωνεύσεων οι μεγάλοι των σούπερ μάρκετ. Μάχες σε πολλά μέτωπα πλέον.

«Σβήνουν» τα μπακάλικα της γειτονιάς και τα μικρά περίπτερα.

Πώς οι «κολοσσοί» του κλάδου των Σούπερ μάρκετ πάνε να πάρουν όλο το… χαρτί!

Αναζητούν τρόπο να καταστήσουν κερδοφόρο το κανάλι των διαδικτυακών πωλήσεων – Η ανάπτυξη των eshops και τα φυσικά καταστημάτα

Νέο κύμα εξαγορών και συγχωνεύσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο βλέπουν να «σκάει» την επόμενη μέρα της πανδημίας οι μεγάλοι «παίκτες» της αγοράς.

Οι Βασίλης Σταύρου, Αριστοτέλης Παντελιάδης και Γιάννης Μασούτης, που συμμετείχαν στο φετινό Food Retail Forum του κλαδικού περιοδικού σελφ σέρβις δήλωσαν μάλιστα «παρών» σε έναν νέο κύκλο συγκέντρωσης του κλάδου.

Παράλληλα, όπως προέκυψε απ’ τις τοποθετήσεις τους, πονοκεφαλιάζουν» να βρουν τρόπο ώστε να καταστήσουν κερδοφόρο το κανάλι των διαδικτυακών πωλήσεων. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα ο κ. Γιάννης Μασούτης της ομώνυμης αλυσίδας ήταν αυτός που έδειξε το δρόμο της μετεξέλιξης των e-shops των σούπερ μάρκετ σε μεγάλα marketplaces όπου θα δίδεται βήμα και σε άλλες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου ή της παροχής υπηρεσιών…

Σούπερ μάρκετ: Πότε έρχεται το νέο κύμα συγκέντρωσης

«Στην Ελλάδα ο βαθμός συγκέντρωσης του οργανωμένου λιανεμπορίου είναι χαμηλός, σε σχέση με τον βαθμό συγκέντρωσης που βλέπουμε σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και ανέρχεται σε 50 με 55%. Την ίδια στιγμή, ο αριθμός καταστημάτων ανά 1.000 κατοίκους είναι μεγάλος.

Αυτό αναπόφευκτα μαζί με την επόμενη μέρα της πανδημίας θα κάνει έντονα ανταγωνιστικό το περιβάλλον και θα οδηγήσει σε περαιτέρω συγκέντρωση των επιχειρήσεων του κλάδου» υπογράμμισε ο κ. Βασίλης Σταύρου Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Ο ίδιος εκτίμησε ότι «μέσα στα επόμενα τρία με πέντε χρόνια θα δούμε ένα νέο κύκλο συγκέντρωσης της αγοράς, με δεδομένο ότι πλέον τα βραχυπρόθεσμα οφέλη τα οποία μέχρι σήμερα έχουμε δει από τις συνθήκες που διαμορφώθηκαν λόγω της πανδημίας, θα σταματήσουν να υπάρχουν. ‘Αρα δεν βλέπω συνθήκες τέτοιες οι οποίες δεν θα οδηγήσουν σε περαιτέρω συγκέντρωση».

Δεν απέκλεισε μάλιστα το ενδεχόμενο και η ΑΒ Βασιλόπουλος να προχωρήσει σε κάποια εξαγορά τα επόμενα χρόνια, επισημαίνοντας πως παρακολουθεί σαν μία από τις 5 κορυφαίες εταιρίες του κλάδου τις ευκαιρίες που προκύπτουν και ανάλογα καθορίζει τη στρατηγική της.

Σε ανάλογο μήκος κινήθηκε και ο Διευθύνων Σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης, «προφανώς έχουμε τα μάτια ανοιχτά.

Οι εξαγορές μας ενδιαφέρουν. Είναι ένας τρόπος γρήγορης ανάπτυξης σε ένα τοπίο που δεν δίνει άπειρες ευκαιρίες για οργανική ανάπτυξη αφού δεν είναι εύκολο κανείς να βρει σημεία. Άρα θα έλεγα πως εφόσον το τίμημα εξαγοράς είναι λογικό και το δίκτυο είναι βιώσιμο τότε σαφώς μας ενδιαφέρει.

Μόνο που τα δύο αυτά πράγματα δεν είναι αυτονόητα. Ειδικά για το δίκτυο… δεν είναι εύκολο για μία μεγάλη αλυσίδα να δουλέψει με κερδοφόρο τρόπο καταστήματα πολύ μικρά, τα οποία αντίθετα ίσως να είναι σε θέση να τα δουλεύει πολύ αποδοτικά μία μικρή αλυσίδα. Αυτό λοιπόν είναι ένα σημαντικό εμπόδιο για την εξαγορά κάποιας εκ των πολλών μικρομεσαίων αλυσίδων στην Ελλάδα», σημείωσε ο κ. Παντελιάδης.

Από την πλευρά του ο Γιάννης Μασούτης, Διευθύνων Σύμβουλος της Δ. Μασούτης ΑΕ δήλωσε ενεργά παρών στο νέο κύκλο εξαγορών, που σύμφωνα με τον ίδιο πιθανόν να εκκινήσει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, οπότε εκτίμησε ότι θα ξεκινήσει ένας νέος κύκλος επαφών.

«Αγαπάμε αυτόν τον τρόπο ανάπτυξης. Οι εξαγορές είναι ο τρόπος ανάπτυξης της Μασούτης. Για εμάς είναι πιο εύκολο να γίνει μια εξαγορά από το να γίνει ένα νέο κατάστημα. Είναι το δυνατό μας χαρτί», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Μασούτης απέκλεισε πιθανές συνέργειες με μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου. «Δεν το συζητάμε γιατί μας έχει κοστίσει πολύ αυτό το πράγμα.

Εμείς έχουμε μια εξωστρέφεια και ο κόσμος μπερδεύεται, βλέποντας τον Μασούτη να επικοινωνεί με όλους και να μιλάει για διάφορα θέματα που αφορούν τον κλάδο, παίρνοντας λάθος μηνύματα.

Αυτή τη στιγμή δεν μας ενδιαφέρει συνέργεια με κάποια άλλη επιχείρηση.

Οι εξαγορές μας ενδιαφέρουν.

Παρακολουθούμε την αγορά, βάζουμε τις προτεραιότητές μας, στοχοποιούμε, βάζουμε τα όριά μας και αν τα βρούμε προχωράμε» ανέφερε ο κ. Μασούτης, και συμπλήρωσε ότι προτεραιότητα της διοίκησης είναι η Μασούτης να έχει το μεγαλύτερο μερίδιο εκεί που δραστηριοποιείται καθώς επίσης και η δραστηριοποίηση σε περιοχές όπου η αλυσίδα έχει μικρή συμμετοχή, όπως για παράδειγμα είναι η Αττική, στις οποίες επιδιώκει την περαιτέρω ανάπτυξή της.

Reduce bounce rates