Τι ισχύει;
Η Γ’ Λυκείου βρίσκεται σε προτεραιότητα, αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων, σύμφωνα με την Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, η οποία στη συνέντευξή της στο ΑΠΕ τόνισε, ότι οι ειδικοί αναμένεται άμεσα να τοποθετηθούν, σχετικά με το τι πρέπει να γίνει για την επιστροφή στα θρανία, ακόμη κι αν αυτό αφορά κατά κύριο λόγο της Πανελλαδικές εξετάσεις.
Παράλληλα, σημειώνει ότι το υπουργείο, μαζί με τους ειδικούς του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και του υπουργείου Υγείας, επεξεργάζονται τις ακριβείς οδηγίες για τα μέτρα ασφαλείας που θα πρέπει να ληφθούν κατά την επιστροφή στις αίθουσες, αλλά και τον τρόπο υιοθέτησής τους από εκπαιδευτικούς και μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές. Αξίζει να αναφερθεί, επίσης, ότι μείωση σε εισακτέους στα Πανεπιστήμια δε θα υπάρξει.
Σχετικά με την επιτυχημένη λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και πιθανή μελλοντική αξιοποίησή της στην εκπαιδευτική διαδικασία, η υπουργός εξηγεί ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η σύσταση ομάδας εμπειρογνωμόνων που θα αναλάβει την εκπόνηση συνεκτικού σχεδίου για την ψηφιακή ενδυνάμωση της εκπαίδευσης, επεκτείνοντας και επαναπροσδιορίζοντας ήδη δρομολογημένες δράσεις και αξιοποιώντας την εμπειρία του παρελθόντος.
Όσον αφορά το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, η κυρία Κεραμέως το χαρακτήρισε επιβεβλημένο από τις σύγχρονες απαιτήσεις στην Εκπαίδευση. «Γιατί τα παιδιά μας αξίζουν καλύτερα, γιατί οι εκπαιδευτικοί μας αξίζουν καλύτερα και γιατί ο πήχης για το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι υψηλός», αναφέρει χαρακτηριστικά. «Πρέπει να προχωρήσουμε μπροστά. Περισσότερα εφόδια, νέες δεξιότητες, αποτελεσματικότερα εργαλεία και διαδικασίες, ίσες ευκαιρίες – σε κοινό βηματισμό με τις διεθνείς εκπαιδευτικές τάσεις – προς όφελος όλων», τονίζει.
Στις επικρίσεις αντιπολίτευσης και φορέων για τη χρονική στιγμή που τέθηκε σε διαβούλευση το νομοσχέδιο, η υπουργός Παιδείας απαντά ότι «ο χρονισμός του νομοσχεδίου υπαγορεύεται, μεταξύ άλλων, από την ανάγκη οργάνωσης και εύρυθμης λειτουργίας της επόμενης σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς».
Επιπλέον, χαρακτηρίζει «αδόκιμη» την κριτική περί επαναφοράς ενός εξεταστικοκεντρικού συστήματος. Ειδικότερα για την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων στο γυμνάσιο επισημαίνει ότι «η εξέταση ορισμένων βασικών μαθημάτων, συνολικά 7 εν προκειμένω, είναι ενδεδειγμένη για την υποβοήθηση της μαθησιακής διαδικασίας, αλλά και ισορροπημένη».
Οι ημερομηνίες για επιστροφή και τα Πανεπιστήμια
Αναφορικά με τις ημερομηνίες επιστροφής, πάντως, πέραν όσων αναφέρει η Υπουργός, αυτές που προκρίνονται μέχει τώρα είναι οι εξής: 11/5 η Γ’ Λυκείου, 18/5 Α’ και Β’ Λυκείου, 21/5 τα Γυμνάσια, 1/6 τα Δημοτικά και 8/6 οι Βρεφονηπιακοί Σταθμοί.
Σχεδόν όλοι συμφωνούν να επανέλθουν οι μαθητές της Γ Λυκείου προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι πανελλήνιες εξετάσεις. Όμως για τις υπόλοιπες βαθμίδες δάσκαλοι και γιατροί στην πλειονότητά τους εκφράζουν την άποψη πως η επιστροφή όλων των τάξεων θα είναι πολύ επικίνδυνη διαδικασία, καθώς ειδικά στις νεότερες ηλικίες, υπάρχει σημαντική συμμετοχή της τρίτης ηλικίας, με παππούδες και γιαγιάδες να συνοδεύουν τα παιδιά.
Επίσης, σχετικά με τα Πανεπιστήμια, είναι δεδομένο πως μαζί με τη Γ’ Λυκείου είναι ο πρώτος στόχος επαναφοράς. «Πρόκειται για έναν πληθυσμό που δεν είναι εύκολος να τον ελέγξεις πώς θα κάνουν την αντισηψία, πως θα πλένουν τα χέρια τους, όλα αυτά δεν είναι τόσο εύκολο να ελεγχθούν», αναφέρει ο Στυλιανός Λουκίδης, καθηγητής Ιατρικής του ΕΚΠΑ.