24 Νοεμβρίου, 2024

Διάγγελμα Μητσοτάκη: Γιατί αναβάλλεται. Ανοίγουν τα σχολεία ανά τάξη, ποια 11 Μαϊου, ποια 1 Ιουνίου

Γιατί αναβάλεται το διάγγελμα Μητσοτάκη και πώς βραχυκυκλώνεται το άνοιγμα των σχολείων λόγω κορωνοϊού;

Σύσκεψεις επί συσκέψεων για το κρίσιμο θέμα των σχολείων θα έχει τα προσεχή εικοσιτετράωρα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σύμφωνα με το αναλυτικόχρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων που μελετά το Μαξίμου, η πρώτη φάση της χαλάρωσης θα ξεκινήσει στις 4 Μαΐου και θα επανακαθορίζεται κάθε δεκαπενθήμερο.

Στο ίδιο προσχέδιο γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στα σχολεία, με τη μόνη βέβαιη ημερομηνία επανέναρξης να είναι η 11η Μαΐου, για τη Γ’ Λυκείου.

Οι υπόλοιπες ημερομηνίες που εξετάζονται -αλλά σε καμία περίπτωση δεν έχουν «κλειδώσει»- είναι η επανέναρξη μαθημάτων στις 25 Μαΐου για τα Γυμνάσια και την Α’ και Β’ Λυκείου και μια εβδομάδα αργότερα για τα Δημοτικά.

Το εναλλακτικό σενάριο είναι το άνοιγμα των τριών παραπάνω βαθμίδων (πλην της Γ’ Λυκείου) ταυτόχρονα, την 1η Ιουνίου, με παράταση του έτους για τρεις εβδομάδες.

Την Τρίτη πιθανότατα το διάγγελμα Μητσοτάκη

Ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας μίλησε εκτενώς το Σάββατο για το εγχείρημα σταδιακής άρσης των περιοριστικών μέτρων, που αφορά και τα σχολεία. Οπως είπε, η συγκεκριμένη χρονική περίοδος είναι η πλέον κατάλληλη για χαλάρωση των μέτρων απ’ ό,τι ο Νοέμβριος ή ο Δεκέμβριος, οπότε θα «φουντώνουν» και άλλες αναπνευστικές νόσοι, πέραν του κορωνοϊού.

Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr, λόγω της κρισιμότητας των εξελίξεων και των αναγκαίων διαβουλεύσεων -και- για τα σχολεία, το διάγγελμα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ενδέχεται να αλλάξει ημέρα, και να γίνει την Τρίτη, αντί της Δευτέρας.

Κατά τις ίδιες πηγές, μέχρι την τελευταία στιγμή ο πρωθυπουργός θα έχει επαφές και τηλεδιασκέψεις με το επιτελείο του και ειδικούς. Μέχρι τις ανακοινώσεις της Τρίτης, υπάρχουν πληροφορίες για ταυτόχρονη τηλεδιάσκεψη με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, τον υπουργό Υγείας Βασίλη Κικίλια και τον Σωτήρη Τσιόδρα, με θέμα τα σχολεία και τις Πανελλαδικές.

Ενα από τα ζητήματα που θα συζητήσουν θα είναι και οι συνέπειες, σε ό,τι αφορά τα logistics, μιας ενδεχόμενης παράτασης της σχολικής χρονιάς.

Ο «άγραφος κανόνας» για τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία

Ειδικοί της εκπαίδευσης -όπως ο αναλυτής Στράτος Στρατηγάκης, έχουν πολλάκις αναφέρει ότι δεν υπάρχει εκπαιδευτικός λόγος για επανέναρξη των Νηπιαγωγείων, των Δημοτικών, καθώς και των Γυμνασίων και της Α’ και Β’ Λυκείου.

Είναι ενδεικτική και η δήλωση της υφυπουργού Παιδείας Σοφίας Ζαχαράκη, η οποία τόνισε ότι υπάρχει περίπτωση να μη γίνουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις γι’ αυτές τις τάξεις. Στην ίδια κατεύθυνση «δείχνουν» και ομοσπονδίες εκπαιδευτικών όπως η ΟΛΜΕ.

Μια από τις προτάσεις που θα συζητηθεί τις προσεχείς ημέρες ανάμεσα στο Μαξίμου και το υπουργείο Παιδείας είναι να ισχύσει ένας άγραφος κανόνας για τους γονείς που έχουν τα παιδιά τους στο Δημοτικό και τα Νηπιαγωγεία και ανησυχούν για την επανέναρξη των σχολείων. Ουσιαστικά, εξετάζεται να μεταφερθεί στους γονείς ότι δεν θα υπάρχουν επιπτώσεις για τα παιδιά -του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου- αν αποφασίσουν να μην τα στείλουν στα σχολεία.

Κεραμέως: Η επιστροφή στα σχολεία με οδηγίες και μέτρα από τον ΕΟΔΥ

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως μίλησε για το θέμα της επανέναρξης των μαθημάτων στα σχολεία, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Η υπουργός επανέλαβε ότι προτεραιότητα είναι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου και επισήμανε ότι αναμένεται άμεσα η εισήγηση των ειδικών, ενώ θα ακολουθήσει η δημοσιοποίηση των οργανωτικών μέτρων.

Παράλληλα, η κυρία Κεραμέως τόνισε ότι το υπουργείο, μαζί με τους ειδικούς του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και του υπουργείου Υγείας, επεξεργάζονται τις ακριβείς οδηγίες για τα μέτρα ασφαλείας που θα πρέπει να ληφθούν κατά την επιστροφή στις αίθουσες, αλλά και τον τρόπο υιοθέτησής τους από εκπαιδευτικούς και μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές.

Η υπουργός, μεταξύ άλλων, απάντησε στην κριτική που ασκήθηκε στο υπουργείο Παιδείας για το νέο πολυνομοσχέδιο. «Ο χρονισμός του νομοσχεδίου υπαγορεύεται, μεταξύ άλλων, από την ανάγκη οργάνωσης και εύρυθμης λειτουργίας της επόμενης σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς» σημείωσε, χαρακτηρίζοντας ως αδόκιμη την κριτική περί επαναφοράς ενός εξεταστικοκεντρικού συστήματος.

«Τρέχει» κανονικά η διαβούλευση για το πολυνομοσχέδιο

Καταλήγοντας, η Νίκη Κεραμέως απάντησε και στα «πυρά» περί μη διαβούλευσης για το πολυνομοσχέδιο επισημαίνοντας τα εξής:

«H δημόσια διαβούλευση πραγματοποιείται κανονικά, και μάλιστα λάβαμε υπόψη μας ότι λόγω της κρίσης και των περιορισμών κυκλοφορίας, περισσότεροι ενδιαφερόμενοι θα είχαν και το χρόνο και τη δυνατότητα να συνεισφέρουν τις απόψεις τους. Και οι πρώτες δύο ημέρες της δημόσιας διαβούλευσης επιβεβαιώνουν ακριβώς αυτήν την πρόβλεψη, με την αθρόα συμμετοχή ενδιαφερόμενων πολιτών.

»Ασφαλώς και η ανταλλαγή απόψεων με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς θα διευκολυνθεί εν συνεχεία με κάθε πρόσφορο μέσο, και προφανώς θα ακολουθήσει η κοινοβουλευτική διαδικασία επεξεργασίας του νομοσχεδίου, όπου θα μπορούν να εκφραστούν, να καταγραφούν και να ληφθούν υπόψη όλες οι διαφορετικές απόψεις. Ενδεικτικό της διάθεσής μας να ακούσουμε όλες τις προτάσεις είναι και το γεγονός ότι ξεδιπλώσαμε δημόσια όλο το πλέγμα των σκοπούμενων δράσεών μας, όχι δηλαδή μόνο των διατάξεων του νομοσχεδίου, αλλά και αυτών που θα δρομολογηθούν μέσω Υπουργικών Αποφάσεων, ώστε να υπάρξουν τοποθετήσεις σε θέματα γενικότερης πολιτικής.»

Reduce bounce rates