24 Νοεμβρίου, 2024

Aλλαγή στα διπλώματα οδήγησης: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Aλλαγή στα διπλώματα οδήγησης: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Δίπλωμα οδήγησης: Αναστάτωση για χιλιάδες υποψήφιους οδηγούς καθώς τα ασφάλιστρα αναμένεται να ανέβουν στα… ύψη τις επόμενες εβδομάδες, συμπαρασύροντας και τα διπλώματα οδήγησης.

«Πονοκέφαλο» στα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει προκαλέσει η δημοσιοποίηση των αλλαγών στις εξετάσεις για την απόκτηση άδειας οδήγησης καθώς κάποιοι εξετάζουν αυξήσεις στις τιμές τους με αποτέλεσμα να ανέβει και το κόστος απόκτησης της άδειας οδήγησης.

Ειδικότερα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε ότι ο εκπαιδευτής της Σχολής Οδηγών μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου θα κάθεται στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και ο εξεταστής θα κάθεται στο εμπρόσθιο κάθισμα δίπλα στον εξεταζόμενο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr αυτή η κίνηση είναι δυνατό να προκαλέσει πολύ μεγάλη αύξηση στο κόστος απόκτησης του διπλώματος για τους υποψήφιους οδηγούς καθώς ήδη κάποιες ασφαλιστικές ετοιμάζονται να αυξήσουν τις τιμές τους ειδικά για την ημέρα που θα πραγματοποιηθούν οι πρακτικές εξετάσεις οδήγησης.

Άλλωστε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχε επιβάλλει το χαράτσι των 120 ευρώ στα δίκυκλα, 150 ευρώ στα αυτοκίνητα και 180 ευρώ στα φορτηγά που υποχρεώνονταν να πληρώνουν για ασφάλιση όσοι έδιναν εξετάσεις για άδεια οδήγησης.

Η ασφάλιση αυτή κάλυπτε το χρονικό διάστημα δέκα λεπτών της εξέτασης, ενώ τα ποσά αυτά καλύπτουν σε αρκετές περιπτώσεις και την ετήσια ασφάλεια των Ι.Χ. αυτοκινήτων.

Η τωρινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αμέσως μόλις ανέλαβε το Υπουργείο κατήργησε το χαράτσι επιστρέφοντας στο στο προηγούμενο νομοθετικό καθεστώς κατά το οποίο και η ασφάλεια του αυτοκινήτου και έναντι τρίτων καλυπτόταν από τους εκπαιδευτές που είχαν υποχρέωση να ασφαλίσουν τόσο το αυτοκίνητο όσο και τους επιβαίνοντες.

Όμως η εξαγγελία για την τοποθέτηση του εκπαιδευτή στο πίσω κάθισμα άνοιξε και πάλι την «όρεξη» κάποιων ασφαλιστικών οι οποίες ήδη σχεδιάζουν την αύξηση του κόστους ασφάλισης των οχημάτων των Σχολών Οδηγών την ημέρα των πρακτικών εξετάσεων καθώς εκτιμούν ότι αυξάνεται κατά πολύ ο κίνδυνος ατυχήματος εξαιτίας της «απουσίας» των εκπαιδευτών από τα βοηθητικά χειριστήρια οδήγησης.

Επίσης υπάρχει πάντοτε ο κίνδυνος κάποιος εξεταστής να «επέμβει» πρόωρα ή κατά λάθος προκαλώντας μεγαλύτερη ταραχή στον υποψήφιο οδηγό ο οποίος θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι ήδη θα βρίσκεται υπό έντονη ψυχολογική πίεση.

Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε πόσα ατυχήματα έχουν καταγραφεί από υποψήφιους οδηγούς που από τύχη δεν μετατράπηκαν σε δυστυχήματα εξαιτίας της ψυχολογικής πίεσης που βιώνουν.

Βέβαια λύσεις μπορεί να βρεθούν ώστε να διατηρηθεί ο εκπαιδευτής δίπλα στον υποψήφιο οδηγό και να μην προκληθεί καμία αύξηση στο κόστος ασφάλισης όπως να τοποθετηθούν νέοι ηχητικοί αισθητήρες στα πεντάλ του εκπαιδευτή οπότε οποιαδήποτε «βοήθεια» προς τον υποψήφιο οδηγό να προκαλεί την ενεργοποίηση των αισθητήρων που θα παράγουν θόρυβο και ο εξεταστής να μην χρειάζεται να κοιτά τα πόδια του εκπαιδευτή.

Να υπενθυμίσουμε πως βομβητές στα πεντάλ των εκπαιδευτικών οχημάτων έχουν τοποθετηθεί από το 2000 και σύμφωνα με όσα επισημαίνουν στελέχη από Σχολές Οδηγών ελέγχονται πριν από κάθε εξέταση αλλά και από τα ΚΤΕΟ…

Ωστόσο έχουν περάσει 21 έτη από τότε και η τεχνολογία έχει κάνει άλματα οπότε η αντικατάστασή τους σίγουρα θα επιφέρει καλύτερα αποτελέσματα.

Η τεχνολογία άλλωστε μπορεί να μπλοκάρει κάθε πιθανή βοήθεια από τον εκπαιδευτή και ο εξεταστής να εστιάσει όλη την προσοχή του στον υποψήφιο οδηγό.

Επίσης ένα επιπλέον πρόβλημα που θα προκύψει αν υιοθετηθεί η τοποθέτηση του εκπαιδευτή στο πίσω κάθισμα έχει να κάνει τις εξετάσεις των φορτηγών και λεωφορείων όπου ιδίως στα φορτηγά δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί λόγω χωροταξικών προβλημάτων.

Από την άλλη μεριά στα λεωφορεία ο εκπαιδευτής ή ο κάτοχος του οχήματος σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να αφήσει τον επιπλέον έλεγχο του λεωφορείου στον εξεταστή καθώς η πρόκληση ατυχήματος σε ένα τέτοιο όχημα εκτός του υψηλού κόστους επισκευής μπορεί να έχει πολύ δυσάρεστες συνέπειες…

Reduce bounce rates